جزییات زمان تحویل خودروهای ۴ شرکت خودروسازی اعلام شد/ ۱۰۰ میلیون مسدودی فردا آزاد می‌شود

16:27 - 26 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۶۶۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
جزییات زمان تحویل خودروهای ۴ شرکت خودروسازی اعلام شد/ ۱۰۰ میلیون مسدودی فردا آزاد می‌شود
سخنگوی وزارت صمت با اشاره به جزییات نوبت‌دهی و دریافت خودرو، اعلام کرد که از فردا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان که متقاضیان جهت ثبت‌نام در حساب خود و بنام سازمان حمایت مسدود کرده‌اند با حفظ نوبت تحویل خودرو آزاد می‌شود.

خبرگزاری میزان - به نقل از شاتا، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت با اعلام اینکه نوبت‌دهی متقاضیان خرید خودرو از شرکت‌های سایپا، مدیران خودرو، فردا و ایلیا انجام شده است، اظهارکرد: همه این متقاضیان حداکثر ظرف سه ماه خودروی خود را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: متقاضیان خودرو‌های شرکت‌های کرمان موتور و مکث موتور نیز حداکثر در مدت ۶ ماه می‌توانند خودروی خود را تحویل بگیرند.

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به اینکه نوبت‌دهی متقاضیان خودرو از شرکت‌های ایران خودرو، بهمن خودرو و آرین خودرو نیز انجام شده، تاکید کرد: در مورد این سه شرکت باید برنامه تولید با لیست متقاضیان تطبیق داده شود که این کار در حال انجام است و حداکثر تا پایان هفته جاری مشتریان این شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به حساب کاربری خود و انتخاب گزینه «جزئیات سفارش» از زمان تحویل خودروی خود مطلع شوند.

وی اضافه کرد: نوبت دوم ثبت‌نام خودرو در قالب طرح یکپارچه تخصیص خودرو به غیر از پایان بهار (که پیش‌تر اعلام شده بود) در نیمه اردیبهشت انجام خواهد شد، اما افرادی که در نوبت نخست این طرح ثبت‌نام کرده‌اند تنها در صورتی می‌توانند اقدام به ثبت نام در مرحله دوم خودرو کنند که ابتدا از طرح نخست انصراف داده باشند.

قالیباف در ادامه تاکید کرد: از فردا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان که متقاضیان جهت ثبت‌نام در حساب خود (بنام سازمان حمایت) مسدود کرده‌اند با حفظ نوبت تحویل خودرو آزاد می‌شود و انتظار می‌رود بانک‌ها همکاری لازم را در این رابطه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه حذف قرعه‌کشی از طریق رشد ۳۹ درصدی تولید خودرو در مدت یک سال موفقیت بزرگی برای دولت محسوب می‌شود، یادآور شد: امیدوارم با استمرار رشد تولید و واردات خودرو تا پایان سال تقاضای سرمایه‌گذاری برای خودرو کاملاً حذف شود.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: در هفته جاری خبر‌های خوبی در صنعت خودرو خواهیم داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *