رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تبدیل کردستان به بنغازی؛ رویای شومی که محقق نشد

15:16 - 26 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۶۴۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
تبدیل کردستان به بنغازی؛ رویای شومی که محقق نشد
یکی از اعضای اپوزیسیون در توییتی از درخواست چند ماه قبل براندازان شرکت کننده در کنفرانس هالیفکس برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در کردستان خبر داد.

خبرگزاری میزان - اواخر آبان ماه سال گذشته و نزدیک به ۲ ماه پس از مرگ مهسا امینی و شروع اغتشاشات در ایران، براندازان خارجی در تلاش بودند با تغییر مسیر وقایع فضای کشور را به سمت خشونت برده و در مرحله دوم با به میدان آوردن گروه‌های مسلح تجزیه طلب و ایجاد درگیری در استان‌های مرزی دخالت نظامی کشور‌های خارجی برای جلوگیری از سرکوب و کشتار مردم را دنبال کنند.

یکی از مورادی که در آن زمان توسط برخی از گروه‌های نزدیک به اپوزیسیون برانداز مطرح می‌شد درخواست ایجاد منطقه پرواز ممنوع در استان کردستان بود.

البته در آن زمان این درخواست به صورت علنی مطرح نمی‌شد، اما حالا بعد از گذشت چند ماه از آن روز‌ها و نمایان شدن اختلافات داخلی اپوزیسیون در قضایایی مانند منشور همبستگی و وکالت اینترنتی به رضا پهلوی که با شکست روبرو شد برخی از فعالین رسانه‌ای برانداز از حقیقتی شرم آور پرده برداشته‌اند و آن درخواست ۲ عضو شاخص اپوزیسیون از حاضرین در کنفرانس هالیفکس برای پیاده کردن طرح منطقه پرواز ممنوع در استان کردستان و شبیه سازی وضعیت این استان با شهر بنغازی لیبی بود.

تبدیل کردستان به بنغازی؛ رویای شومی که محقق نشد

 تبدیل کردستان به بنغازی؛ رویای شومی که محقق نشد

کنفرانس هالیفکس که از آن به عنوان «داووس امنیت بین‌الملل» یاد می‌شود در سال گذشته به بهانه فضای اعتراضی در ایران میزبان حامد اسماعیلیون، مسیح علینژاد و نازنین افشین جم بود، در کنار این افراد جیسون رضائیان جاسوس آمریکایی دستگیر شده در ایران نیز از حاضرین در کنفرانس بوده است.

تبدیل کردستان به بنغازی؛ رویای شومی که محقق نشد

 

تبدیل کردستان به بنغازی؛ رویای شومی که محقق نشد

حامد اسماعیلیون در این کنفرانس خطاب به کشور‌های غربی گفته بود بسیاری از مردم به این انقلاب امیدوارند و به زودی پایان جمهوری اسلامی فرا می‌رسد. تقاضای اصلی ما از دولت‌های غربی این است که مانع این راه نشوند.

مسیح علینژاد نیز در همین رابطه به کشور‌های غربی گفت: حالا زمان آن رسیده که تصمیم بگیرند می‌خواهند در کدام سمت تاریخ بایستند. آن‌ها باید انقلاب ایران را به رسمیت بشناسند و بدانند که ایران بدون جمهوی اسلامی دنیای امن‌تری را رقم می‌زند. آن‌ها نباید حقوق‌بشر را زیر مذاکرات هسته‌ای دفن کنند.

آنچه از اظهار نظر‌های منتشر شده این ۲ عضو اپوزیسیون در کنفرانس مشخص است درخواست آن‌ها از کشور‌های غربی برای به رسمیت شناختن آنچه که انقلاب می‌نامیدند بود، اما افشاگری اخیر نشان داد در پس این درخواست مدل اجرایی پیشنهاد شده به کشور‌های غربی چیزی جز فراهم کردن مقدمات حمله نظامی به ایران و تجزیه کشور نبوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *