گفت‌‎وگو|

وزش باد شدید موقتی در شرق/ رگبار پراکنده و بارش باران در شمال غرب کشور

9:20 - 26 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۵۲۱
وزش باد شدید موقتی در شرق/ رگبار پراکنده و بارش باران در شمال غرب کشور
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای مناطق شرق و شمال شرق کشو وزش باد پیش‌بینی می‌شود و فردا در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران شاهد بارش با کاهش نسبی دما هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا در مناطق جنوبی کشور و ارتفاعات کرمان رگبار پراکنده رخ می‌دهد، ادامه داد: روز دوشنبه علاوه بر سواحل شمالی در آذربایجان‌های شرقی و غربی و اردبیل بارش پراکنده مورد انتظار است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در ارتفاعات جنوب کرمان، شمال هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار باران وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود، افزود: آب‌های جنوبی کشور خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی سه روز آینده افزایش موج را دارند که فعالان دریایی باید توجه لازم را داشته باشند.

 رفیعی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران اظهار کرد: تهران هم گاهی وزش باد شدید را دارد و بیشینه دمای آن به حدودا ۲۳ درجه بالای صفر و کمینه دما به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد.

وی توضیح داد: سردترین مرکز استان شهرکرد با دمای کمینه ۵ درجه زیرصفر گزارش شد؛ همدان و زنجان هم ۱ درجه زیر صفر را تجربه کردند و همچنین گرم‌ترین مرکز استان دیروز با دمای ۳۴ درجه بالای صفر بندرعباس بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: سردترین نقطه در کشور هم امروز صبح دیزین بالا با ۹ درجه زیر صفر در استان البرز بود و دمای بوئین و میاندشت دراستان اصفهان و دشت نمدان در استان فارس نیز ۶ درجه زیر صفر گزارش شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *