گفت‌وگو|

رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در دامنه‌های جنوبی البرز و بیشتر مناطق کشور

10:08 - 24 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۲۹۹
رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در دامنه‌های جنوبی البرز و بیشتر مناطق کشور
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با میزان وضعیت جوی کشور را برای امروز و روز‌های آتی تشریح کرد و گفت: امروز سامانه بارشی در جنوب‌غرب، غرب، شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران فعال است که این سامانه سبب رگبار، رعدوبرق و وزش بادشدید و احتمال تگرگ خواهد شد.

وی ادامه داد: در غرب سواحل شمالی نیز طی امروز رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی شده است که شدت بارش‌ها در حد هشدار نارنجی برای استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شمال شرق خوزستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، کردستان و ارتفاعات البرز مرکزی است که در ارتفاعات این استان‌ها احتمال بارش برف وجود دارد.

گودرزی توضیح داد: امروز پدیده غالب در بیشتر مناطق کشور وزش باد است که در برخی مناطق سبب خیزش گردوخاک می‌شود. برای فردا در برخی مناطق غرب، شمال‌غرب و سواحل غرب دریای خزر به ویژه استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز، بارش باران و وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فردا در دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد‌های شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است. طی فردا در شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش محسوس دما رخ می‌دهد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، از روز شنبه روند افزایش دما در کشور پیش‌بینی شده است.

گودرزی گفت: تهران امروز آسمان ابری دارد که در برخی ساعت‌ها همراه با رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید است. امروز بیشینه دمای تهران ۲۲ و فردا به ۱۸ درجه خواهد رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *