گفت‌وگو|

رگبار پراکنده باران در استان‌های غربی کشور / خطر وقوع سیل برای نیمه غربی کشور طی ۲ روز آینده

9:04 - 22 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۰۲۰
رگبار پراکنده باران در استان‌های غربی کشور / خطر وقوع سیل برای نیمه غربی کشور طی ۲ روز آینده
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز بارش‌های پراکنده به شکل رگباری برای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب کرمانشاه و کردستان، شمال ایلام و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود که گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی است.

وی ضمن اشاره به اینکه روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه گستره و شدت بارش‌ها را در نیمه غربی کشور انتظار داریم و  بارش‌ها به شکل رگباری و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی است، ادامه داد: از آنجایی که این بارش‌ها در بازه زمانی کوتاه رخ می‌دهد، آب گرفتگی معابر در سطح وسیع را به همراه دارد که به همین دلیل هشدار‌های سح قرمز و نارنجی منشتر شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: هشدار قرمز برای ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، جنوب غرب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب آذربایجان غربی و کردستان صادر شده که بر اساس آن در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه انسداد راه‌های روستایی به ویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی و وقوع سیلاب را به همراه دارد و ساکنان این مناطق باید توجه لازم را داشته باشند.

رفیعی با بیان اینکه این هشدار‌ها در سطح نارنجی هم منتشر شده و نیمه غربی کشور سطح هشدار قرمز و نارنجی را در بر می‌گیرند و ساکنان این مناطق باید از توقف و تردد در حاشیه و بستر رودخانه‌ها به شکل جدی خودداری کنند، اظهار کرد: آب‌های جنوبی کشور و شمال خلیج فارس روز چهارشنبه مواج است و مناطق غربی دریای خزر طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه متلاطم می‌شود.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز کمی تا نیمه ابری و ابری است و در برخی ساعات در این استان وزش باد همراه با غبار را شاهد هستیم. بیشینه دمای تهران ۲۹ درجه پیش‌بینی می‌شود که نسبت به دیروز ۴ درجه افزایش دارد و کمینه دما نیز امروز صبح به ۳۰ درجه بالای صفر رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *