رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مکزیک از مقامات ارشد مهاجرت در پی آتش‌سوزی مرگبار در یک بازداشتگاه مهاجران تحقیق می‌کند

14:42 - 23 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۲۵۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مکزیک از مقامات ارشد مهاجرت در پی آتش‌سوزی مرگبار در یک بازداشتگاه مهاجران تحقیق می‌کند
دفتر دادستان کل مکزیک گفت که دادستان‌های این کشور در جریان تحقیق در مورد آتش‌سوزی ماه گذشته در یک بازداشتگاه مهاجران، علیه مقامات ارشد مهاجرتی پرونده‌های کیفری را آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - دفتر دادستان کل مکزیک گفت که دادستان‌های این کشور در جریان تحقیق در مورد آتش‌سوزی که ماه گذشته در یک بازداشتگاه به کشته شدن ۴۰ مهاجر منجر شد، علیه مقامات ارشد مهاجرتی پرونده‌های کیفری را آغاز کرده‌اند. 

دو منبع آگاه به این موضوع گفتند که این افراد شامل «فرانسیسکو گاردونو»، رئیس موسسه ملی مهاجرت مکزیک (INM) و «سالوادور گونزالس»، نماینده ارشد این آژانس در ایالت شمالی «چیهواهوا»، جایی که آتش‌سوزی در آن رخ داده هستند. 

موسسه ملی مهاجرت مکزیک به درخواست اظهار نظر در این رابطه پاسخ نداد.

دفتر دادستانی کل مکزیک در بیانیه‌ای اعلام کرد که علیه شش مقام دولتی در رابطه با آتش‌سوزی، دادرسی کیفری را آغاز کرده است.

این بیانیه مشخص نکرد که آیا این افراد متهم شده‌اند یا با اتهام مواجه خواهند شد، و نه دفتر و نه موسسه ملی مهاجرت مکزیک جزییات بیشتری ارائه نکردند.

در این بیانیه آمده است که «گاردونو» و یک مقام بلندپایه دیگر که توسط دو منبع به نام «آنتونیو مولینا» معرفی شده است، ظاهراً مراقبت، محافظت و اطمینان از ایمنی افراد و تأسیسات تحت مسئولیت خود را انجام نداده و گفته می‌شود که «جنایت علیه مهاجران» را تسهیل کرده‌اند.

این آتش‌سوزی پس از هشدار‌های حسابرس فدرال در مورد مشکلات داخل موسسه ملی مهاجرت مکزیک و نگرانی‌های کمیسیون ملی حقوق بشر مکزیک در مورد مرگ یک مهاجر در یک بازداشتگاه دیگر در سال ۲۰۲۰ رخ داد.

دفتر دادستان کل گفت: این افراد نشان دهنده الگوی بی‌مسئولیتی هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است که «گونزالس» و سه مقام دیگر با. اکنش‌هایی نشان داده‌اند که به مرگ مهاجران منجر شده است.

اوایل روز سه شنبه، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور»، رئیس جمهور مکزیک گفت که مهاجران نتوانسته‌اند از آتش بگریزند، زیرا فردی که کلید سلول قفل شده آن‌ها را در دست دارد، غایب بوده است.

ماه گذشته پنج نفر، از جمله ماموران موسسه ملی مهاجرت مکزیک و یک نگهبان خصوصی در رابطه با این پرونده بازداشت شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *