معرفی و مرور سوابق جدیدترین افراد منصوب شده در دولت

15:30 - 22 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۱۵۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معرفی و مرور سوابق جدیدترین افراد منصوب شده در دولت
سخنگوی دولت رئیس، سرپرست و مدیر عامل جدید سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد کشاورزی و صندوق نوآوری و شکوفایی را معرفی کرد. در ادامه مروری بر سوابق اجرایی این افراد خواهیم داشت.

خبرگزاری میزان - سخنگوی دولت ظهر امروز از تغییر رئیس سازمان برنامه و بودجه، سرپرست وزارت جهاد و کشاورزی و مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی دولت خبر داد.

داود منظور که جایگزین میرکاظمی در سازمان برنامه و بودجه شد متولد تهران و دارای مدرک تحصیلی دکترای علوم اقتصادی، گرایش اقتصاد سنجی و اقتصاد بخش عمومی از دانشگاه تهران (۱۳۷۹) و کارشناسی ارشد اقتصاد و معارف اسلامی از دانشگاه امام صادق(ع) (۱۳۶۹) است.

وی پیش از این قائم مقام مدیرعامل و معاون مالی و امور مجامع شرکت مادرتخصصی توانیر (۱۳۹۷-۱۳۹۳)، معاون وزیر نیرو در برنامه‌ریزی و امور اقتصادی (۱۳۹۰-۱۳۸۸)، معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی (۱۳۹۲-۱۳۹۱)، معاون برنامه ریزی در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری (۱۳۹۱-۱۳۹۰) بوده است. 

 معاونت برنامه‌ریزی در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریئس جمهور (۱۳۹۱-۱۳۹۰)، مشاور اقتصادی وزیر نیرو (۱۳۹۳-۱۳۹۲)، دبیر کمیته ملی انرژی جمهوری اسلامی ایران، نماینده کشور در شورای جهانی انرژی از سال ۱۳۸۵ تاکنون) و مشاور رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی (۱۳۹۳-۱۳۹۲) از دیگر سوابق اجرایی وی تاکنون بوده است.

محمدصادق خیاطیان  که رئیس مرکز بررسی‌ های استراتژیک ریاست جمهوری در دولت سیزدهم را عهده دار بود ، پیش از این انتصاب به عنوان مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان رئیس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی فعالیت می کرد.  
 
وی دارای مدرک دکترای مدیریت تکنولوژی از دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیئت علمی و استادیار پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی است. خیاطیان مدتی سرپرستی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی را نیز برعهده داشته است.

سید محمد آقامیری، رئیس سابق سازمان دامپزشکی  که به عنوان سرپرست وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شد نیز پیش از این رئیس اسبق سازمان نظام دامپزشکی (از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۱ و به مدت ۶ سال) بوده است.  

وی متولد سال ۱۳۵۱ و دانش‌ آموخته دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران است. او علاوه بر فارغ التحصیلی در مقطع دکترای رشته دامپزشکی، دارای تحصیلات تکمیلی در حوزه اقتصادی نو دارای مدرک دکترای تخصصی (Ph.D) علوم اقتصاد نیز است.
  
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *