رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایستگاه میدان کتاب به زودی افتتاح خواهد شد

15:38 - 22 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۰۷۰
ایستگاه میدان کتاب به زودی افتتاح خواهد شد
صالحی درباره مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های این منطقه در سال ۱۴۰۲ توضیحاتی ارائه داد.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه تحلیلی خبری شهر، مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ درخصوص مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های این منطقه در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: بنا بر تدبیر شهردار و تاکید شورای شهر ارتقای حمل و نقل عمومی اولین کلان پروژه منطقه ۲ خواهد بود که در ذیل آن یک سری ریزپروژه‌ها تعریف شده است؛ شامل تکمیل ایستگاه‌های خط ۶ و ۷ در منطقه و میدان کتاب به عنوان آخرین ایستگاه از خط ۷ که به زودی افتتاح خواهد شد؛ همچنین احداث خط ۱۰ مترو نیز از پروژه‌هایی است که امسال شروع می‌شود؛ خطی که ۵ ایستگاه آن در منطقه ۲ واقع شده و شهرداری منطقه در بحث تامین مالی و تامین فضا‌های مورد نیاز در هماهنگی با مترو عمل می‌کند.

وی افزود: در بحث تامین اتوبوس، ون و تاکسی نیز با توجه به کمبودی که در منطقه وجود دارد، در حال حاضر در واقع با یک سوم ظرفیت مورد نیاز در حال فعالیت است- پیگیر هستیم تا ارتقا و نوسازی را در این حوزه رقم بزنیم. حوزه اولویت دار بعدی حوزه مسکن است که دو حوزه بد مسکنی در محدوده‌های اسلام آباد و فرحزاد داریم که قرار است شهرداری تهران در نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری مداخله و در این حوزه از ظرفیت‌های زمین‌های متعلق به خودش استفاده کند.

صالحی ادامه داد: در واقع شهرداری تلاش می‌کند مسکن‌های نامناسبی که در این دو محدوده احداث شده و از نظر ایمنی و کالبدی شاخصه‌های استاندارد را ندارند را با یک سری مسکن استاندارد جایگزین و مسکن معوض بسازد تا پس از بیش از ۴۰ سال بلاتکلیفی ساماندهی در این حوزه انجام شود.

شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه ساماندهی روددره‌ها دیگر برنامه مهم منطقه خواهد بود که بر اساس آن دو رود دره فرحزاد و اوین - درکه امسال به عنوان میراث‌های طبیعی شهر تهران ساماندهی خواهد شد، اضافه کرد: به دلیل تعارضات ملکی و مالکیتی که از قدیم در محدوده روددره فرحزاد وجود داشته، ساماندهی آن در ابتدای کار کند بود، اما در حال حاضر کار ساماندهی در حال انجام است. به طوری که با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان کلان مالک این محدوده جلسه‌ای برگزار کردیم تا بتوانیم معارضان معدودی که در مسیر کار داریم از پیش رو برداریم. این محدوده ۳ تا ۴ فاز دارد و افتتاح فاز اول آن در حد فاصل پل خوش مرام تا پل آبشار برای شهریور امسال هدف گذاری شده است.

وی در پایان در خصوص ساماندهی محدوده اسلام آباد و رود دره اوین-درکه نیز گفت: کارگروه طرح تفصیلی این پروژه برگزار شده و به زودی جلسه کمیسیون ماده پنج آن برگزار می‌شود و پس از آن وارد فاز اجرا می‌شویم که البته پیش بینی فرایند‌های اجرایی آن نیز انجام شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: مترو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *