رئیس کل دادگستری استان بوشهر با حضور در زندان مرکزی بوشهر و حسینیه سیدالشهدا روستای گورک سادات به مشکلات قضایی زندانیان و مردم رسیدگی کرد

9:13 - 22 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۰۱۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر با حضور در زندان مرکزی بوشهر و حسینیه سیدالشهدا روستای گورک سادات به مشکلات قضایی زندانیان و مردم رسیدگی کرد
رئیس کل دادگستری استان بوشهر همراه با رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان در حسینیه سیدالشهدا روستای گورک سادات با حضور امام جمعه و بخشدار دلوار در شب قدر به مشکلات قضایی مردم رسیدگی کرد.

خبرگزاری میزان - مهدی مهر انگیز در ادامه اجرای طرح هر مسجد یک قاضی در ماه مبارک رمضان در حسینیه سیدالشهدا روستای گورک سادات بخش دلوارحضور یافت و پس از مراسم قرائت قرآن کریم، در جمع نمازگزاران و مردم اهالی این روستا اظعارکرد: در راستای رسیدگی به مشکلات مردم، آگاهی بخشی و شنیدن خواسته و دغدغه‌های مردم، مسئولان قضایی استان در ماه مبارک رمضان از نزدیک و رو در رو در مساجد استان بوشهر با مردم دیدار می‌کنند که این رویه ادامه دار خواهد بود.

وی افزود: با توجه به حضور قضات و مسئولان قضایی در کلیه شهرستان‌ها و بخش‌ها در مساجد مردم می‌توانند با دسترسی آسان و از نزدیک خواسته‌ها و مشکلات حقوقی خود را مطرح کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اعتماد عمومی را مهمترین سرمایه اجتماعی دستگاه قضا دانست و گفت: تکریم ارباب رجوع از اولویت‌های دستگاه قضا در استان است و علاوه بر آن در تمامی حوزه‌ها قضات و کارکنان به صورت جهادی در جهت ارائه خدمات قضایی به مردم مشغول هستند.

مهر انگیز در ادامه به پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و مسایل مرتبط با حقوق عامه اشاره کرد و گفت: هر چه آگاهی بخشی حقوقی به مردم بیشتر شود به سمت پیشگیری از وقوع جرم گام برداشته ایم و در این راه مردم نیز می‌توانند همانند سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های متولی با هم افزایی بیشتر در کاهش وقوع جرم و مشکلات حقوقی پیش روی به ما کمک کنند.

در این دیدار که ۲ ساعت به طول انجامید حاضرین و اهالی منطقه در مسجد، ولی عصر (عج) گورک سادات علاوه بر بیان دغدغه‌های خود و مسائل اجتماعی، مشکلات مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی خود را مطرح کردند و رئیس کل دادگستری استان بوشهر و هیات همراه خواسته‌ها و درخواست‌های آن‌ها را رسیدگی و پاسخ دادند.

 

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با حضور در

 

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در شب قدر از زندان مرکزی بوشهر  بازدید کرد

مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه دادستان مرکز استان و رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و جمعی از قضات، در شب اول قدر با تعدادی از زندانیان زندان مرکزی دیدار و گفتگو کرد و ضمن رسیدگی به مسائل و مشکلات حقوقی آن‌ها در مراسم شب قدر در جمع زندانیان نیزحضور یافت.

این دیدار در محل نمازخانه داخلی زندان ۸ ساعت ادامه داشت و مددجویان تا ساعت ۲ و نیم بامداد به صورت چهره به چهره مشکلات قضایی و پرونده‌ای خود را با مسئولان در میان گذاشتند.

ضمنا مراسم شب اول قدر در زندان مرکزی بوشهر با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان، مدیر کل زندان‌های بوشهر، قضات، معاونان اداره کل، مداحان، جمع کثیری از کارکنان و حضور گسترده مددجویان برگزارشد.

در این همچنین محافلی مجزا ویژه مددجویان مرد و زن برپا و برنامه‌هایی از قبیل اقامه نماز جماعت، توزیع افطاری و شام در محل نمازخانه، قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و دعای قرآن به سر با استقبال خوبی همراه شد

مهرانگیز در این محفل معنوی در جمع عزاداران عنوان کرد: شب قدر، نعمت و رحمت فراوان خداوند برای بندگانش بر روی زمین است.

وی افزود: این شب به این جهت قدر نامیده می‌شود که جمیع مقدرات بندگان در تمام سال در آن شب تعیین و در واقع مقدرات یک سال انسان‌ها مشخص، ارزاق و سرآمد عمر‌ها، و امور دیگر در این شب مبارک تفریق و تبیین می‌شود

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: ارزش شب قدر، معادل یک عمر بندگی است و خداوند آن را قرار داده تا بندگان او با راز و نیاز و عبادت در یک شب به اندازه یک عمر بتوانند ارتقاء پیدا کنند.

وی در ادامه در جمع مددجویان به اهمیت تعالیم قرآنی و آموزش‌های فرهنگی در زندان اشاره کرد و گفت: با اقدامات خوبی که در اجرای طرح‌های آموزشی و فرهنگی در زندان‌های استان بوشهر صورت گرفته از این فرصت برای اصلاح امور خود و خود سازی بهره کافی برید.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به لزوم انجام بازدید‌های مسئولان قضایی و قضات از زندان‌ها و کاهش جمعیت کیفری تاکید کرد و گفت: حضور مقامات قضایی استان در زندان‌ها علاوه بر برطرف سازی مشکلات قضایی زندانیان موجب ایجاد آرامش و امنیت روانی آنان می‌شود و تا جایی که امکان داشته باشد با استفاده از ارفاقات قانونی به آن‌ها کمک می‌کنیم.

مدیرکل زندان‌های استان نیز در این مراسم گفت: تعامل و همکاری بسیار خوب رئیس کل دادگستری استان بوشهر وهمه مقامات قضایی استان با اداره کل زندان‌های تابعه استان ستودنی است.
حسینی حمایت‌های بسار خوب رئیس کل دادگستری استان وشهرستان‌ها را با خانواده‌های زندانیان استان بسیار خوب ارزیابی وتقدیر کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اقدامات دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *