رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشف جسد یک زن بومی دیگر در کانادا؛ جدیدترین اپیزود تلخ بحران قتل و مفقود شدن زنان بومی

11:03 - 19 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۵۳۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کشف جسد یک زن بومی دیگر در کانادا؛ جدیدترین اپیزود تلخ بحران قتل و مفقود شدن زنان بومی
زنان بومی در کانادا در حالی قربانی بحران درازمدت قتل و مفقود شدن می‌شوند که دولت کانادا همچنان به این موضوع توجه کافی را ندارد.

خبرگزاری میزان – جسد یک زن بومی دیگر از سوی کارکنان محل دفن زباله در وینیپگ کانادا کشف شد؛ لیندا مری ۳۳ ساله، جدیدترین قربانی بحران قتل و مفقود شدن زنان بومی در کاناداست.

به گزارش «گاردین»، براساس اعلام پلیس کانادا، جدیدترین اپیزود تلخ بحران قتل و مفقود شدن زنان بومی در کانادا با کشف یک جسد جدید در محل دفن زباله به نمایش درآمد و نگرانی‌ها را تشدید کرد.

کشف جسد لیندا مری در حالی رخ داد و ساکنان شهر را شوکه کرد که در حالی که رها شدن اجساد زنان بومی به صورت فزاینده در محل دفن زباله‌ها رخ می‌دهد، پلیس می‌گوید که این موضوع ارتباطی با قاتل زنجیره‌ای دستگیر شده سال گذشته ندارد.

بازرس پلیس وینیپگ گفت: در حال حاضر اطلاعاتی نداریم که نشان دهد قربانیان دیگری وجود دارند یا این موضوع مرتبط با حوادث قبلی است.

در ماه دسامبر ۲۰۲۲ اعلام شد که یک قاتل زنجیره‌ای چهار زن بومی را در وینیپگ به قتل رساند.

دولت کانادا در مواجهه با خشم عمومی در ماه فوریه ۲۰۲۲ ناچار شد ۵۰۰ هزار دلار برای مطالعه امکان سنجی دفن اجساد دیگر در محل دفن زباله‌ها در وینیپگ اختصاص دهد؛ انتظار می‌رود نتیجه این مطالعه در چهار تا شش هفته آینده منتشر شود.

یک دهه پیش نیز پلیس جست‌‎وجوی ناموفقی برای کشف جسد یک زن بومی دیگر در محل دفن زباله‌ها انجام داد؛ گمان می‌رود که آن زن بومی نیز قربانی قاتل زنجیره‌ای دیگری بوده است.

برخی می‌گویند که احتمالا زنان زیادی در زیر زباله‌ها دفن شده اند.

این امر بار دیگر خطرات مداوم و شدید متوجه زنان بومی در آمریکای لاتین را نشان می‌دهد.

در دهه‌های اخیر دستکم ۴ هزار زن و دختر بومی به قتل رسیده یا ناپدید شده اند؛ واقعیتی که در گزارش تاریخی ۲۰۱۹ انجمن زنان بومی در کانادا از آن به عنوان نسل کشی در پس زمینه بی عدالتی سیستمی یاد شده است؛ بی عدالتی که زنان و دختران بومی آسیب پذیر را قربانی سیاست‌های غفلت آمیز و بی تفاوتی دولت کانادا می‌کند.

در حالی که جوامع بومی در کانادا و آمریکا با چالش مفقود شدن و قتل زنان و دختران بومی مبارزه می‌کنند، بی توجهی دولت‌های مذکور به این موضوع تداوم این چالش را رقم زده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *