رسوایی جدید برای کلیسای کاتولیک آمریکا/ آزار جنسی ۶۰۰ کودک افشا شد

15:30 - 17 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۳۱۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رسوایی جدید برای کلیسای کاتولیک آمریکا/ آزار جنسی ۶۰۰ کودک افشا شد
دفتر دادستانی مریلند از شناسایی ۱۵۶ متجاوز جنسی در کلیسای کاتولیک این ایالت خبر داده ‎و می‌گوید که شمار کودکان قربانی به بیش از ۶۰۰ نفر می‌‎رسد.

خبرگزاری میزان - گزارشی از سوی «آنتونی براون»، دادستان کل مریلند که به تازگی منتشر شد، نشان می‌دهد که ۱۵۶ نفر از کشیش‌ها و دیگر اعضای کلیسای کاتولیک در این ایالت آمریکا دستکم ۶۰۰ کودک را در طول بیش از شش دهه مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده‌اند.

به گزارش سی‌‎ان‌ان، در این گزارش آمده است: از دهه ۱۹۴۰ تا ۲۰۰۲، بیش از صد کشیش و دیگر اعضای کلیسای کاتولیک درگیر آزار و اذیت هولناک و مکرر از آسیب پذیرترین کودکان در جوامع خود بودند، در حالی که مقامات کلیسا به این موضوع توجه نکرده‌اند؛ بار‌ها و بارها، اعضای سلسله مراتب کلیسا قاطعانه تا زمانی که ممکن بود از تایید اتهامات مربوط به سوء استفاده جنسی از کودکان خودداری کردند.

این گزارش شرحی از اتهامات آزار جنسی را فهرست می‌کند؛ این گزارش شامل روایت‌هایی از نحوه ارائه الکل و مواد مخدر به قربانیان توسط برخی از سوء استفاده‌کنندگان است و نحوه اجبار و وادار کردن قربانیان به اعمال جنسی را با جزئیات توضیح می‌دهد.

این تحقیقات در سال ۲۰۱۸ آغاز شد و از آن زمان تاکنون «صد‌ها هزار سند» از جمله گزارش‌های درمان، سوابق پرسنل، گزارش‌های انتقال، سیاست‌ها و رویه‌ها دریافت شده است.

دفتر دادستان کل مریلند گفت که بیش از ۳۰۰ نفر پس از باز کردن آدرس ایمیل و خط تلفن برای افراد به منظور گزارش دادن اطلاعات مربوط به آزار و اذیت‌ها، با این خطوط تماس گرفته‌اند و بازرسان با صد‌ها قربانی و شاهد مصاحبه کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، برخی از قربانیان تا اواخر عمر منتظر بودند تا تجربه‎های سوء استفاده خود را گزارش کنند.

در این گزارش آمده که بیش از ۶۰۰ کودک توسط این ۱۵۶ نفر مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، اما «تعداد واقعی قربانیان احتمالا بسیار بیشتر است.»

کلیسای کاتولیک در مریلند جدیدترین مورد در آمریکا و کشور‌های اروپایی است که درباره موارد تاریخی سوء‌استفاده جنسی تحقیق می‌کند؛ این امری است که کشور‌های دیگری در اروپا نیز با آن مواجه بوده‌اند.

چندین کشور دیگر در جهان قبلا تحقیقات مشابهی را انجام داده‌اند، اما تعدادی از کشور‌ها هم هستند که هنوز تمایلی به این کار ندارند.

اخیرا و پس از یک سال مصاحبه و تحقیقات، کمیسیون مستقل پرتغال در مورد خشونت جنسی مرتبط با کلیسا علیه خردسالان نتایج تحقیقات خود را منتشر کرد؛ این گزارش که به تازگی منتشر شد، به موارد سوء استفاده از سال ۱۹۵۰ می‌پردازد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *