برگزاری جشن گلریزان ۱۴۰۲ در ارومیه/رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: در سال گذشته ۸۴۵ محکوم مالی و جرایم غیر عمد از زندان آزاد شدند

12:55 - 17 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۲۸۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
برگزاری جشن گلریزان ۱۴۰۲ در ارومیه/رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: در سال گذشته ۸۴۵ محکوم مالی و جرایم غیر عمد از زندان آزاد شدند
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت:در سال گذشته ۸۴۵ محکوم مالی و جرایم غیر عمد که غالباً سرپرست خانواده بودند از زندان آزاد شدند و با کمک شما بزرگواران بود که کمک‌های مردمی در سال گذشته با رشد ۳۰۰ درصد به میزان ۳۳ میلیارد تومان رسید و رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

خبرگزاری میزان - جشن گلریزان ویژه محکومان جرایم غیر عمد شامگاه روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان و خیرین در ارومیه برگزار شد.

 ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این آیین با تبریک ایام مبارک ماه رمضان و تقارن بهار قرآن و طبیعت و میلاد مسعود امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: زبان قاصر است از حضور این جمعیت پرشور مردم مهربان، نیکوکار، خییر و نیک اندیش ارومیه در این امر نیک که نمی‌شود با هیچ زبانی از آن تقدیر نمود و این نشان از نگاه دلسوزانه و مسئولانه مردم خیری است که درک درستی از معضلی اجتماعی به نام زندان دارند.

عتباتی ادامه داد: اگر شما بزرگواران کمک نکنید این اقدامات ارزشمند در حوزه‌های مختلف را نمی‌توان انجام داد و با کمک شما عزیزان بود که در سال گذشته ۸۴۵ محکوم مالی و جرایم غیر عمد که غالباً سرپرست خانواده بودند از زندان آزاد شدند و با کمک شما بزرگواران بود که کمک‌های مردمی در سال گذشته با رشد ۳۰۰ درصد به میزان ۳۳ میلیارد تومان رسید و رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ادامه داد: کسانی که با کمک‌های خیرین از زندان آزاد می‌شوند و راه آزادی آن‌ها هموار می‌شود غالباً کسانی هستند که متاثر از شرایط اقتصادی هستند و هیچ سوء نیت مجرمانه‌ای نداشتند.

وی افزود: در سال گذشته قضات استان نیز با پذیرش اعسار ۱۶۱ زندانی و تقسیط دیون آن‌ها به آزادی آن‌ها کمک کردند و همه این اقدامات نیکوکارانه نشان از همت و بزرگ منشی زنان و مردان شریف استان است.

عتباتی ادامه داد: دستگاه قضایی یک وظیفه قانونی برای برقراری امنیت و در راستای اعتبار دادن به قرارداد‌ها و مناسبات مردم دارد، ولی قضا و زندان بانی اسلامی متفاوت است با نظام‌های حقوقی دنیا و نگاه ویژه‌ای به باز اجتماعی کردن محکومان دارد و از طریق مجموعه‌های مختلفی همچون ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان، زندانیان و خانواده‌های نیازمند آن‌ها را تحت پوشش قرار داده اند و بنیاد تعاون زمینه اشتغال ۱هزارو۸۵۰ نفر زندانی در کارخانجات و واحد‌های تولیدی بخش خصوصی را فراهم کرده و در سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای این افراد حقوق پرداخت شده است، همچنین ۳هزارو ۵۰۰ نفر زندانی در کارگاه‌های داخل و خارج از زندان کار می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در پایان اظهارکرد: ما قدردان حضور شما و حمایت معنویتان هستیم و این عنایت حق تعالی است که در این روز‌های مبارک گره گشای مشکلات افرادی باشید که دردمند و نیازمند هستند.

معتمدیان استاندار استان نیز در این مراسم گفت: مردم خیر و با فرهنگ استان آذربایجان غربی در امور خیریه و دست گیری از افراد معسر پیشقدم هستند و شاهد مشارکت‌های مردم نیکوکار و خییر در بخش‌های مختلف هستیم و امشب همه در کنار هم در جهت کمک به عده‌ای افراد گرفتار که بنا به اشتباهات غیر عمد در حبس می‌باشند جمع شده اند تا به آزادی آن‌ها کمک کنند و این سنت غنی اجتماعی را ترویج دهند. 

گفتنی است مردم شریف ارومیه و خیرین نیکوکار استقبال باشکوهی از این گلریزان نموده بودند و بالغ بر ۱۰۰۰ نفر در این جشن بزرگ حضور یافتند و کمک‌های بسییار ارزنده‌ای را به ستاد دیه کردند که آمار و مبالغ جمع آوری شده متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *