امضای تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و مرکز توسعه حل اختلاف آذربایجان غربی

16:11 - 15 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۰۲۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
امضای تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و مرکز توسعه حل اختلاف آذربایجان غربی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: تفاهم نامه منعقده بین آموزش و پرورش و دستگاه قضایی نقطه آغازی برای همکاری‌های موثر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع اختلافات است و این تفاهم نامه ظرفیت خوبی است که امیدواریم روی کاغذ نماند و اجرایی و عملیاتی شود و متوقف نشود و در پایان سال گزارش از روند اجرایی این تفاهم نامه اعلام شود.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه عملیاتی کردن تفاهم نامه فی ما بین آموزش و پرورش و مرکز توسعه حل اختلاف که صبح روز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه در دادگستری استان برگزار شد گفت: عرصه احقاق حق و اجرای عدالت بسیار خطیر و سنگین است و هر چه قدر در این راه تلاش شود یقیناً در سیر خداوند متعال قدم برداشته ایم.

وی ادامه داد: سوق دادن اختلافات مردم به سمت و سوی سازش یکی از سیاست‌های الویت دار دستگاه قضایی هست که در این زمینه توفیقات ارزشمندی هم حاصل شده است و در این خصوص از بیشتر ظرفیت‌ها از جمله صلح یاران، ریش سفیدان، متنفذین، روحانیون، پدران شهید و سایر افراد تاثیر گذار بهره گرفته ایم.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: وقتی اختلاف با سازش خاتمه پیدا می‌کند قلع ماده نزاع به معنای واقعی اتفاق می‌افتد و کینه و کدورت بین طرفین از بین می‌رود.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و توسعه حل اختلاف منعقد شده است تا از ظرفیت صلح یاران و مربیان آموزش و پرورش در راستای اصلاح ذات البین استفاده شود.

عتباتی اظهار کرد: اکنون مدارس و آموزش و پرورش بهترین نقطه برای انتقال فرهنگ و آموزش است چرا که معلمان و مربیان می‌توانند کار‌های بسیار خلاقانه‌ای انجام دهند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی اضافه کرد: اهدافی که برای این تفاهم نامه تعریف شده است اعتلای فرهنگ آشتی، صلح و سازش و تقویت روحیه اخوت و تعاون و همچنین ارتقای مهارت‌های حل اختلاف برای مربیان، معلمان و دانش آموزان در صلح و مصالحه پایدار می‌باشد، همچنین برقراری ارتباط بین صلح یاران آموزش و پرورش با ضابطین هم در اجرای بهتر این طرح می‌تواند بسیار موثر و کمک کننده باشد.

عتباتی تفاهم نامه منعقده بین آموزش و پرورش و دستگاه قضایی را نقطه آغازی برای همکاری‌های موثر اجتماعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع اختلافات دانست و گفت: تفاهم نامه منعقده بین آموزش و پرورش و دستگاه قضایی نقطه آغازی برای همکاری‌های موثر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع اختلافات است و این تفاهم نامه ظرفیت خوبی است که انشاء ا... روی کاغذ نماند و اجرایی و عملیاتی شود و متوقف نشود و در پایان سال گزارش از روند اجرایی این تفاهم نامه اعلام شود.

مطهری مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این جلسه با استقبال از این تفاهم نامه گفت: مدیران، مربیان، معلمان و حتی دانش آموزان می‌توانند در اجرای مطلوب این طرح و تفاهم نامه برای برقراری سازش خصوصاً در موضوعات خانوادگی ایفای نقش نمایند و اختلاف را با سازش و مصالحه کنند.

اسدی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان هم توضیحاتی درخصوص مفاد تفاهم نامه بیان و نهایتاً تفاهم نامه منعقده ما بین طرفین تبادل و اجرای آن در ایام آتی توسط هر دو طرف مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *