۵۵ جشن گلریزان در استان کرمان برگزار می‌شود

13:58 - 16 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۱۳۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۵۵ جشن گلریزان در استان کرمان برگزار می‌شود
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به پیش بینی‌های انجام شده به منظور برگزاری ۵۵ جشن گلریزان در استان کرمان، گفت: انتظار می‌رود تمامی دست اندرکاران مسئولانه پای کار بیایند و ظرفیت‌های موجود برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به بهترین شکل ممکن به کار گرفته شود.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست هیات مدیره ستاد دیه استان کرمان با اشاره به این مطلب ماه مبارک رمضان ثواب مضاعفی برای کار‌های خیر وجود دارد و از این رو این ماه، ماه پربرکتی است، گفت: ستاد دیه یک ستاد مردمی است و زمینه استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای آزادی زندانیان نیازمند را فراهم می‌نماید.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان با فعالیت ستاد دیه زمینه آزادی حدود پنج هزار نفر فراهم شده است، تاکید کرد: کمک به آزادی زندانیان نیازمند در حقیقت کمک به آزادی یک سرپرست خانواده است و ضمن حل مشکلات محکوم، گره‌ای از کار شاکی نیز گشوده می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر فرهنگسازی برای مردم و خیران در زمینه آثار و برکات کمک به زندانیان جرایم غیرعمد تاکید کرد و ادامه داد: کمک به ستاد دیه برای ایجاد زمینه آزادی مددجویان جرایم غیرعمد تنها مختص ماه مبارک رمضان نیست و باید در طول سال تداوم یابد، زیرا با کمک‌های اندک و مستمر مردم می‌توان کار‌های بزرگی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد انجام داد.

وی با اشاره به پیش بینی‌های انجام شده به منظور برگزاری ۵۵ جشن گلریزان در استان کرمان، گفت: انتظار می‌رود تمامی دست اندرکاران مسئولانه پای کار بیایند و ظرفیت‌های موجود برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به بهترین شکل ممکن به کار گرفته شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان نیز گفت: ستاد دیه با نیت کمک به مددجویان جرایم غیرعمد زندان‌ها تشکیل شده و با فعالیت ۲۲ ساله این ستاد دیه در کرمان، تاکنون زمینه ازادی قریب پنج هزار نفر از زندان‌های استان فراهم شده است.

سید حجت الله موسوی قوام با اشاره به این مطلب که برگزاری جشن‌های گلریزان از اولویت‌های ستاد دیه به شمار می‌رود، تاکید کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده طی سلام جاری ۵۵ جشن گلریزان در استان برگزار می‌شود و تلاش بر این است که از تمامی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در این راستا استفاده شود.

وی عنوان کرد: سال‌های گذشته جشن‌های گلریزان تنها در مراکز شهرستان‌ها برگزار می‌شد که امسال به بخش‌ها نیز توجه ویژه‌ای صورت گرفته است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان یادآور شد: جشن گلریزان مرکز استان کرمان ۳۰ فروردین ماه مصادف با بیشت و هشتم ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

موسوی قوام گفت: در سال جاری ضمن استفاده از ظرفیت خیران، هنرمندان، اصناف، ورزشکاران و ... مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به این مطلب که ۲۴۲ زندانی واجد شرایط کمک ستاد دیه استان کرمان در زندان‌های استان کرمان حضور دارند، تصریح کرد: ۳۵ میلیارد تومان برای آزادی این افراد نیاز است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: در حال حاضر هشت مددجوی جرایم غیرعمد خانم در زندان‌های استان کرمان حضور دارند که در سال جاری برای آزادی این افراد نیز پیگیری ویژه‌ای انجام خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *