رئیس کل دادگستری استان کرمان: تجربیات ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه برای مهار تورم و رشد تولید به کارگرفته می‌شود

16:04 - 10 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۳۶۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان: تجربیات ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه برای مهار تورم و رشد تولید به کارگرفته می‌شود
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این که دستگاه قضایی در راستای نامگذاری‌های اقتصادی سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از سال‌ها قبل راه اندازی کرده است، گفت: تجربیات حاصل شده در این ستاد، برای تحقق شعار سال مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید» به کار گرفته خواهد شد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به این مطلب که در حوزه ماموریتی دستگاه قضایی، وظایف سنگینی بر عهده این دستگاه گذاشته شده است، افزود: قضات دستگاه قضایی با همت جهادی خود در راستای رسیدگی به تظلمات و پرونده‌ها اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به این مطلب که دستگاه قضایی در کنار ماموریت‌های ذاتی خود از سال‌ها قبل کار حوزه تسهیل و کمک به تولید را در دستور کار قرار داده است، تاکید کرد: بر مبنای بازدید‌ها و پیگیری‌های انجام شده در دستگاه قضایی برای حل مشکلات واحد‌های اقتصادی، در حال حاضر نیرو‌های مجرب و آموزش دیده‌ای در این حوزه در دادگستری‌ها حضور دارند که می‌توان با بهره گیری از ظرفیت‌ها و تجربیات آن‌ها برای حل مشکلات تولید و صنعت در کشور اقدام کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که تحقق مهار تورم و رشد تولید بیشتر درحوزه ماموریت‌های دولت تعریف شده است، تصریح کرد: دستگاه قضایی نیز بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، به پیگیری‌ها و اقدامات خود در حوزه رفع موانع تولید ادامه می‌دهد تا انشاالله روز به روز وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم ارتقاء یابد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآوری کرد: ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی در سال گذشته از بیکار شدن بالغ بر ۸ هزار و ۵۰۰ نیروی متخصص و کارگر جلوگیری کرده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که دستگاه قضایی در راستای نامگذاری‌های اقتصادی سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از سال‌ها قبل راه اندازی کرده است، گفت: تجربیات حاصل شده در این ستاد، برای تحقق شعار سال مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید» به کار گرفته خواهد شد.


وی ادامه داد: دستگاه قضایی در کنار پیگیری‌های حقوقی و قضایی برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی؛ در مسیر مبارزه با فساد نیز اقدامات قاطعانه خود را دنبال می‌کند، زیرا وجود فساد، یکی از اصلی‌ترین موانع و آفات تولید به شمار می‌رود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۰۰ هزار پرونده در دستگاه قضایی و حدود ۲۷۰ هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف تشکیل شده است که ۹۷ درصد پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، کمبود کادر قضایی را یکی از مشکلات دستگاه قضایی در کشور و استان کرمان برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر هر قاضی به صورت متوسط در ماه به ۲۰۰ پرونده رسیدگی می‌کند که نشان دهنده حجم بالای کار در این حوزه است.

وی با اشاره به این مطلب که انتظار به حق مردم از دستگاه قضایی این است که به پرونده‌های آن‌ها با سرعت و صحت رسیدگی گردد، تصریح کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در استان کرمان ۸۳ روز است.

وی عدم تمکین مردم از آرای دادگاه‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: حجم بالای درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷ یکی از مشکلات جدی دستگاه قضایی است و این در حالی است که بیش از ۹۸ درصد درخواست‌های این حوزه رد می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز با اشاره به این مطلب که رهبر معظم انقلاب اسلامی ماموریت مهم مهار تورم و رشد تولید را بر عهده تمامی مسئولان گذاشته اند و دستگاه قضایی در راستای تحقق این مهم نقش حساس و مهمی بر عهده دارد، گفت: گره‌هایی در حوزه‌های تولیدی وجود دارد که غیر حق و کاذب هستند و یکی از جا‌هایی که می‌تواند در حوزه گره گشایی گام بردارد، دستگاه قضایی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی افزود: دستگاه قضایی در رستای حمایت از تولید در سال‌های گذشته نیز تجربیات بسیار خوبی دارد و امید می‌رود که در این حوزه شتاب و حرکت بزرگی شکل گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که دستگاه قضایی مرجع تظلم خواهی مردم است، تصریح کرد: افرادی که به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند یا حقیقتا مورد ظلم واقع شده اند و یا اینکه فکر می‌کنند که مورد ظلم واقع شده اند و انتظار دارند که هر چه زودتر به حقوق خود برسند و رسیدگی به این درخواست ها، دقت و انگیزه بالایی نیز دارد و امیدواریم که خداوند توفیق دهد که در این ماموریت حساس و مهم موفق باشید.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل ستاد راهبردی استان و نقش مهم دستگاه قضایی در این ستاد اشاره و بیان کرد: پیش بینی شده که مجموعه و کمیته‌ای در استان نسبت به شناسایی ظرفیت‌ها و مشکلات اقتصادی استان ورود کرده و راهکار‌های رفع مشکلات موجود را نیز مطرح نمایند تا قبل از مراجعه تولیدکنندگان، نسبت به رفع مشکلات و تسهیل روند تولید اقدام شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی همچنین از تسهیل دسترسی مردم به مقامات قضایی استان در قالب دیدار‌های چهره به چهره نیز تقدیرکرد.
انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری تولید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *