ثبت‌نام داوطلبان با تجربه سه دوره نمایندگی در انتخابات مجلس ممنوع شد

10:33 - 16 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۱۰۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
ثبت‌نام داوطلبان با تجربه سه دوره نمایندگی در انتخابات مجلس ممنوع شد
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: طبق مصوبه این کمیسیون ثبت‌نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند ممنوع شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت، علی حدادی با اشاره به نشست روز گذشته کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: در جلسه امروز موارد ارجاعی صحن علنی مجلس از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را بررسی کردیم، تمام موارد ارجاعی اصلاح و برای تصویب نهایی در صحن به هیات رئیسه قوه مقننه ارسال شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیسیون، ماده ۴ طرح مذکور که مرتبط به احزاب و انتخابات تناسبی بود به دلیل حذف موضوع انتخابات تناسبی از این طرح، حذف شد. همچنین در شرایط عمومی داوطلبان بر ۵ سال سابقه مدیریت اجرایی یا آموزشی در بخش عمومی و غیر عمومی تاکید شد.

وی بیان کرد: طبق قانون برخی مسئولیت‌ها برای ثبت نام در انتخابات مجلس باید از سمت خود استعفا دهند که در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس بازه زمانی استعفا از ۲ ماه قبل از زمان ثبت نام به ۶ ماه افزایش پیدا کرد. همچنین طبق مصوبه کمیسیون امور داخلی کشور ثبت نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند ممنوع شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها گفت: در صورتی که معاونت قوانین اشکالی به مصوبات کمیسیون نگیرد، موارد ارجاعی در سامانه ثبت و فردا در صحن علنی مورد بررسی نهایی قرار می‌گیرد. /

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *