آخرین تحولات جنگ اوکراین/ بررسی اهمیت باخموت برای طرفین نزاع

13:06 - 14 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۷۸۷
تعداد نظرات: ۲ دیدگاه
آخرین تحولات جنگ اوکراین/ بررسی اهمیت باخموت برای طرفین نزاع
باخموت به عنوان یک مرکز حمل و نقل و لجستیک منطقه‌ای برای نیرو‌های روسیه مفید خواهد بود.

خبرگزاری میزان - گروه «واگنر» اعلام کرد که کنترل شهر «باخموت» در اوکراین را به دست گرفته است، اما کی‌یف مدعی شده که نیروهای این کشور همچنان این شهر شرقی را در اختیار دارند و درگیری در منطقه ادامه دارد.

«یوگنی پریگوژین»، فرمانده نیرو‌های نظامی واگنر، می‎گوید که نیرو‌های تحت فرمانش که در یک تلاش چند ماهه برای محاصره و تصرف شهر «باخموت» شرکت داشتند، پرچم روسیه را بر روی ساختمان اداری این شهر برافراشته‌اند.

 

 

فرماندهان ارتش اوکراین پس از انتشار بیانیه ویدیویی «پریگوژین»، اعلام کردند که نیرو‌های روسیه تلاش کرده‌اند کنترل شهر را به دست بگیرند، اما نیرو‌های کی‌یف بیش از ۲۰ حمله روسیه را دفع کرده‌اند.

بیش از ۹۰ درصد ساکنان «باخموت»، این شهر را ترک کرده‌اند، بخش گسترده‌ای از این شهر ویران شده و ده‌ها هزار نفر کشته شده‌اند.

برخی از تحلیلگران نظامی غربی پیشنهاد کرده بودند که ممکن است برای نیرو‌های اوکراینی منطقی باشد که به یک خط دفاعی مستحکم جدید عقب‌نشینی کنند.

برای مسکو، سقوط شهری که آن را با نام دوران شوروی «آرتیوموفسک» می‌نامد، نخستین تصرف بزرگ روسیه از اواسط سال ۲۰۲۲ و تقویتی در جنگ گسترده‌تر علیه اوکراین خواهد بود. 

این شهر در «دونتسک» واقع شده، بخشی از منطقه صنعتی دونباس عمدتاً روسی زبان است که مسکو آن را ضمیمه روسیه اعلام کرده است.

 

گروه واگنر: باخموت تحت کنترل روسیه درآمد/ این شهر در جنگ اوکراین تا چه حد مهم است؟

 

 

این شهر قبل از جنگ اوکراین ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر جمعیت داشت، اما «ایرینا ورشچوک»، معاون نخست وزیر اوکراین ماه گذشته گفته بود که تصور می‌شود کمتر از ۴ هزار غیرنظامی در این شهر باقی مانده‌اند.

جنگ برای تصرف «باخموت» که یادآور جنگ جهانی اول است، از سنگر‌ها با حملات توپخانه و موشک بی‌امان در سراسر میدان نبرد مین گذاری شده سنگینی که توسط فرماندهان هر دو طرف به عنوان «چرخ گوشت» توصیف می‌شود، انجام شده است. همچنین درگیری‌های خانه به خانه را نیز شامل شده است. 

 

 

این شهر قبلاً شاهد کشتار بوده است؛ در طول جنگ جهانی دوم، نظامیان نازی ۳ هزار نفر را به داخل چاه معدنی در آن نزدیکی انداختند.

آمار تلفات این جبهه محرمانه بوده، اما مقام‎های آمریکایی تخمین می‌زنند که هزاران نظامی روسیه و همچنین هزاران نظامی اوکراین کشته شده‌اند. 

«باخموت» به عنوان یک مرکز حمل و نقل و لجستیک منطقه‌ای برای نیرو‌های روسیه مفید خواهد بود، اگرچه این بستگی به این دارد که چه مقدار از زیرساخت‌های آن دست نخورده باشد. 

مهمتر از آن، این یک پله برای روسیه برای پیشروی در دو شهر بزرگ‌تر، یعنی «کراماتورسک» و «اسلوویانسک» است. 

هر دو شهر در برد آسان توپخانه روسیه خواهند بود. مسکو برای تکمیل ضمیمه کردن جمهوری «دونتسک» باید هر دو را شهر را تحت کنترل خود درآورد.

زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ماه گذشته به «سی‌ان‌ان» گفته بود که نگران است در صورت تصرف «باخموت»، نیرو‌های روسیه «راهی باز» به سوی این دو شهر داشته باشند و گفت که دستور او برای دفاع از این شهر یک تصمیم تاکتیکی است.

شهر «چاسیو یار»، در غرب «باخموت»، احتمالاً بعد از این شهر هدف روسیه خواهد بود.

برای روسیه، تسلط بر «باخموت» یک پیروزی روحیه بخش در میدان جنگ خواهد بود.

برای اوکراین، از دست دادن «باخموت» می‌تواند روحیه نظامیان کی‌یف را تضعیف کند.

«مایکل کوفمن»، کارشناس مسائل نظامی در اندیشکده CAN مستقر در آمریکا، می‎گوید که حفظ شهر «باخموت» به حفظ حمایت کشور‌های غربی کمک می‌کند و ثابت می‌کند که این حمایت‌ها در حال ایجاد تفاوت است.

انتهای پیام/


حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
0
0
مگر میشود روسیه شکست را بپدیرد و متلاشی شدن و حتی انهدام موجودیت خود را به نطاره بنشیند . هرگاه احساس کند هرگاه حس کن که دیگر قدرت تاب اوری ندارد حتمت دست به اقدامات خطرناک میزند تا کل جهان ازش خواهش کنند بیا اتش بس را بپدیر
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
0
0
این ها داشتند با هم زندگی می کردند اوکراین و روسیه ی کشور بودند الان م بهتره با هم ادغام شوند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *