رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان افغانستانی

15:17 - 09 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۲۹۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان افغانستانی
دولت انگلیس قصد دارد پناهجویان افغانستانی را پس از ۱۸ ماه بلاتکلیفی از محل‌های اسکان موقت اخراج کند.

خبرگزاری میزان – پناهجویان افغانستانی که با وعده دولت انگلیس در آگوست ۲۰۲۱ کشور خود را ترک و به انگلیس سفر کردند، اکنون زیر سایه سنگین بلاتکلیفی و بی خانمانی به سر می‌برند.

به گزارش «گاردین»، حدود ۹ هزار پناهجوی افغانستانی که از آگوست ۲۰۲۱ از افغانستان وارد انگلیس شدند، همچنان با ویزای «بریجینگ» زندگی می‌کنند؛ این در حالی است که انگلیس مدعی بود با طرح استقبال گرم خود حمایت‌های لازم را برای ادامه زندگی به پناهجویان افغانستانی ارائه می‌کند، اما اکنون قصد دارد آن‌ها را از این محل های اسکان موقت نیز اخراج کند.

این افراد که همگی دستکم یک عضو خانواده شان با دولت انگلیس همکاری می‌کردند، با گذشت ۱۸ ماه همچنان در هتل‌های بریجینگ زندگی می‌کنند.

هتل‌های بریجینگ، محل‌های اسکان موقتی هستند که توسط وزارت کشور انگلیس رزرو شده و توسط برخی شورا‌های محلی اداره می‌شوند؛ این محل‌های اسکان موقت فاقد امکانات لازم برای زندگی هستند.

ضمن اینکه کمبود فضا سبب شده که ازدحام جمعیت در اتاق‌ها رخ بدهد؛ همین امر سبب ایجاد فضای استرس زا، شیوع بیماری‌های پوستی، افسردگی، اضطراب، ... شده است.

اکنون به صد‌ها پناهجوی افغانستانی از جمله ۱۵۰ کودک گفته شده که باید این هفته لندن را ترک کرده و به «یورکشایر» نقل مکان کنند.

پناهجویان افغانستانی می‌گویند که در سال نخست حضور در انگلیس وعده‌های متعدد و امید‌های کاذبی به آنان داده شد و به آن‌ها گفته شد که پس از چند ماه از اسکان موقت خارج می‌شوند.

وزارت کشور انگلیس در حالی به پناهجویان افغانستانی گفته که برای تهیه مسکن خصوصی اقدام کنند که آن‌ها به دلیل مشکل اقامت نمی‌توانند کار کرده و درآمدی جهت تامین هزینه‌ها داشته باشند.

ضمن اینکه وزارت کشور برخلاف وعده‌های داده شده، برای پرداخت اجاره بها به آنان جهت مستقل شدن کمکی نکرده است.

اکنون دولت انگلیس به دلیل فشار مالیات دهندگان قصد دارد پناهجویان افغانستانی را از لندن خارج کند.

در این میان، پناهجویان افغانستانی ناامید به دلیل نداشتن کار و آدرس دائمی قادر به انجام هیچ روند قانونی نیستند.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که این پناهجویان با بی خانمانی مواجه شده اند.

رئیس اجرایی شورای پناهجویان انگلیس گفت: ما عمیقا نگران بسیاری از عناصر این طرح‌ها هستیم، به‌ویژه خطری که می‌تواند منجر به بی‌خانمان شدن پناهجویان منجر شود؛ نباید با کسانی که به آن‌ها وعده استقبال گرم در انگلیس داده شده بود، این گونه رفتار کرد؛ هتل‌ها مکان مناسبی برای زندگی پناهجویان نیستند، اما این واقعیت که هزاران افغانستانی ماه‌ها در آن‌ها رها شده اند، نتیجه سوء مدیریت دولت و عدم موفقیت در همکاری با شورا‌های محلی و دیگر آژانس‌ها برای یافتن مسکن مناسب است.

سخنگوی دولت ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس مدعی شد که طرح جدید برای اخراج پناهجویان نیست بلکه درصدد یافتن محل جدید برای اقامت آن هاست.

براساس گزارش‌ها دو پایگاه نظامی، RAF Scampton در لینکلن‌شایر و MDP Wethersfield در اسکس، به‌عنوان مکان‌های بالقوه برای اسکان آن‌ها در نظر گرفته شده‌اند.

این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که دولت انگلیس لایحه بسیار بحث برانگیز مهاجرت غیرقانونی خود را به پارلمان ارائه می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *