بازخوانی پرونده نقض حقوق بشر در آلمان در سال ۲۰۲۲

15:13 - 12 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۵۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
 بازخوانی پرونده نقض حقوق بشر در آلمان در سال ۲۰۲۲
کارنامه حقوق بشری آلمان در سال ۲۰۲۲ شامل موارد متعددی از نقض حقوق پناهجویان تا ناکامی در مقابله با بحران اقلیمی، از انتقال غیرمسئولانه تسلیحات تا نژادپرستی پلیس را شامل می‌شود.

خبرگزاری میزان – نقض حق عدم تبعیض به دلیل تحقیقات ناکافی در مورد اتهام‌های متعدد نژادپرستی پلیس، فقدان مکانیسم مستقل شکایت از تخلفات تبعیض آمیز پلیس، رشد جرایم خشونت بار به ویژه در میان کودکان، رشد جرایم نفرت نفرت محور... بخش‌هایی از نقض حقوق بشر در آلمان در سال ۲۰۲۲ هستند.

براساس گزارش سازمان عفو بین الملل، جرایم نفرت محور در آلمان در سال ۲۰۲۲ رشد قابل ملاحظه‌ای داشتند؛ ضمن این که تبعیض و نژادپرستی به بخشی از زندگی روزمره در آلمان تبدیل شد.

نژادپرستی در پلیس آلمان در سال ۲۰۲۲ با شلیک مرگبار پلیس به یک نوجوان پناهجوی سنگالی در ماه آگوست به کانون بحث‌های حقوق بشری در آلمان آمد.

در عین حال، در ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ دادگاه اروپایی حقوق بشر حکم به ناکافی بودن تحقیقات آلمان درباره اتهام‌های مربوط به نژادپرستی در پلیس این کشور داد.

نبود یک مکانیسم مستقل برای شکایت از سوءرفتار پلیس در سطوح فدرال و ایالتی و نقض حق عدم تبعیض از مهم‌ترین موضوع‌هایی بودند که دادگاه حقوق بشر اروپایی به آن‌ها پرداخت.

ایجاد محدودیت در برنامه‌های پذیرش پناهجویان و مهاجران و استفاده از سیستم الگوریتم خودکار برای امتیاز دهی به آنان سبب انتقاد‌های جدی به آلمان در موضوع حقوق پناهجویان و مهاجران شد.

در عین حال، در ماه آوریل ۲۰۲۲ دادگاه قانون اساسی فدرال آلمان اعلام کرد که قدرت‌های نظارتی دولت، مانند غربالگری دستگاه‌ها و حفظ کل داده‌ها، نه به اندازه کافی مشخص و نه متناسب هستند و حقوق قانون اساسی آلمان برای اطلاعات، تعیین سرنوشت، حریم خصوصی مخابرات و مصونیت خانه را نقض می‌کنند.

در ماه سپتامبر نیز دیوان دادگستری اروپا حکم داد که قانون مخابرات آلمان با قوانین اتحادیه اروپا، از جمله حق حفظ حریم خصوصی، ناسازگار است.

انتقال غیرمسئولانه تسلیحات از دیگر موضوع‌های نقض حقوق بشر در آلمان در سال ۲۰۲۲ بود؛ منتقدان می‌گویند که قانون کنترل صادرات اسلحه آلمان ارزیابی‌های حقوق بشری را نادیده می‌گیرد.

ناکامی در مقابله با بحران اقلیمی را نیز باید یکی دیگر از موارد نقض حقوق بشر در آلمان در سال ۲۰۲۲ خواند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *