بازگشت جلیقه زرد‌ها به خیابان‌های پاریس/ دور جدید اعتصاب‌ها در فرانسه آغاز می‌شود

14:36 - 12 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۵۹۵
 بازگشت جلیقه زرد‌ها به خیابان‌های پاریس/ دور جدید اعتصاب‌ها در فرانسه آغاز می‌شود
فرانسه در هفته‌های اخیر با دور‌های مختلفی از تظاهرات و اعتصاب در اعتراض به تغییرات در قانون بازنشستگی مواجه بوده که همچنان ادامه دارند.

خبرگزاری میزان – امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که در روز‌های اخیر شاهد لغو سفر پادشاه انگلیس به کشورش به دلیل اعتصاب سراسری بود، قصد دارد سفر خود به چین را انجام دهد.

به گزارش «رویترز»، مکرون که تصمیمش برای تغییر در قانون بازنشستگی سبب بروز درگیری‌های خشونت بار در فرانسه شد، تلاش دارد وجهه خود در محافل دیپلماتیک را که به دلیل همین ناآرامی‌ها زیر سوال رفته، حفظ کند.

یازدهمین دور اعتراض‌های سراسری در فرانسه در زمان بازدید مکرون از چین برگزار خواهد شد.

این اعتراض‌ها از ۱۶ مارس و پس از اعلام تصمیم الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه مبنی بر تصویب لایحه قانون بازنشستگی بدون رای پارلمان آغاز شد.

لایحه مذکور شامل افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال در ۲۰۳۰ است و واجد شرایط بودن برای دریافت مستمری کامل دستکم ۴۳ سال کار را اعلام می‌کند.

از سوی دیگر به گزارش «آناتولی»، صد‌ها شکایت از دستگیری‌های خودسرانه در جریان اعتراضات در فرانسه ثبت شد.

براساس گزارش‌ها، شکایت‌های دیگری از خشونت‌های پلیس فرانسه علیه معترضان در روز‌های آینده ثبت خواهند شد.

گروه‌های حقوق بشری خشونت پلیس و دستگیری‌های خودسرانه در این کشور را محکوم کرده و در مورد استفاده نامناسب پلیس از زور بیش از حد هشدار دادند.

به گزارش «ouest-france»، علاوه بر تظاهرات پیش بینی شده در پاریس و دیگر شهر‌های فرانسه در روز‌های شنبه و یکشنبه، اعتصاب‌ها نیز کاهش سرعت حمل و نقل عمومی را در پی خواهند داشت.

از سوی دیگر جلیقه زرد‌ها اعلام کردند که امروز شنبه، اول آوریل در پاریس دست به تظاهرات می‌زنند.
برای ششم آوریل نیز اعتصاب و تظاهرات در بخش‌های حمل و نقل، فرودگاه ها، انرژی، پالایشگاه ها، آموزش، خدمات عمومی، ... برنامه ریزی شده است.

«sortiraparis» گزارش داد که جلیقه زرد‌ها به خیابان‌ها باز می‌گردند.

آن‌ها سه تظاهرات جدید در پاریس را برای روز شنبه، اول آوریل برنامه ریزی کرده اند که طی آن‌ها خواستار برکناری مکرون از قدرت، خروج فرانسه از اتحادیه اروپا و ناتو می‌شوند.

جلیقه زردها اعلام کردند که برای برگزاری هر سه تظاهرات موافقت پلیس پاریس را جلب کرده اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *