ادامه اعتراضات به سیاست‌های مکرون/ اختلال در بخش‌های مختلف فرانسه

14:23 - 08 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۱۸۴
ادامه اعتراضات به سیاست‌های مکرون/ اختلال در بخش‌های مختلف فرانسه
انتظار می‌رود اعتصابات جدید در فرانسه بر پالایشگاه‌ها، جمع‌آوری زباله‌ها، حمل‌ونقل ریلی، سفر‌های هوایی و مدارس تاثیر بگذارد.

خبرگزاری میزان - انتظار می‌رود صد‌ها هزار نفر در اعتراضات خیابانی و اعتصاب‌های روز سه شنبه در سراسر فرانسه شرکت کنند.

تظاهرات‌ بر سر استفاده «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه از اختیارات اجرایی قانون اساسی برای افزایش سن بازنشستگی ادامه دارد. 

به گزارش «گاردین»، اعتراضات علیه افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴، بزرگترین بحران داخلی دوره دوم ریاست جمهوری مکرون است و انتظار می‌رود اعتصابات بر پالایشگاه‌ها، جمع‌آوری زباله‌ها، حمل‌ونقل ریلی، سفر‌های هوایی و مدارس تاثیر بگذارد.

مقامات در پاریس و چندین شهر برای درگیری بین پلیس و معترضان آماده شده‌اند.

این بحران به دلیل جنجال بر سر تاکتیک‌های خشن پلیس فرانسه تشدید شده است، و وکلا از بازداشت‌های خودسرانه، جراحات و اعمال سنگین در هنگام کنترل جمعیت شکایت دارند. 

 

IGPN، واحد امور داخلی پلیس فرانسه، می‎گوید که ۱۷ تحقیق در مورد حوادث و اتهامات علیه پلیس در سراسر فرانسه در هفته‌های اخیر آغاز کرده است. 

امروز دهمین روز اقدامات اعتراضی و اعتصابی علیه پیشنهاد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه است.

معترضان همچنین به عنوان بخشی از تظاهرات علیه اصلاح پیشنهادی بازنشستگی این کشور وارد فرودگاه «بیاریتز» در جنوب غربی فرانسه شدند.

مسدود کردن فرودگاه‌ها تاکتیکی است که از سوی معترضان ضد اصلاح بازنشستگی در سراسر فرانسه مورد استفاده قرار می‌گیرد و ترمینال یک فرودگاه «شارل دوگل» در شمال پاریس نیز در روز پنجشنبه مسدود شده بود.

همچنین به گفته رسانه‌های محلی، کاخ ورسای و برج ایفل به دلیل اعتصابات در فرانسه به روی گردشگران بسته‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *