اعتراض‎ها در کشورهای اروپایی/دلیل اعتصاب‎ها در انگلیس، آلمان و فرانسه چیست؟

14:52 - 14 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۸۲۲
اعتراض‎ها در کشورهای اروپایی/دلیل اعتصاب‎ها در انگلیس، آلمان و فرانسه چیست؟
اعتصاب‎ها در کشورهای اروپایی به ویژه در انگلیس، فرانسه و آلمان همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان -موج اعتصاب‎ها در کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد به طوری ‎که کشورهایی مانند انگلیس، آلمان و فرانسه با این بحران دست و پنجه نرم می‎کنند.

برنامه ریزی معترضان در انگلیس برای اعتصاب‎های جدید

معلمان در انگلیس آخرین پیشنهاد دولت «ریشی سوناک» برای پرداخت حقوق را رد کردند و احتمال آغاز اعتصابات و اختلالات بیشتر برای والدین و کودکان را افزایش دادند. تورم بالا باعث ایجاد ناراحتی برای انگلیسی‌ها در سراسر این کشور شده است. 

به گزارش «واشنگتن پست»، اخباری مبنی بر اینکه معلمان به رد این پیشنهاد رای داده‌اند در حالی منتشر شد که کارگران بخش گذرنامه انگلیس یک اعتصاب پنج هفته‌ای را آغاز کردند که تهدیدی برای ایجاد مشکلات برای مسافران پیش از فصل تعطیلات تابستانی است. 

بلافاصله پس از اعلام نتایج رای گیری، اتحادیه سراسری آموزش و پرورش انگلیس اعتصابات یک روزه را برای روز‌های هفتم آوریل (۱۸ فروردین) و دوم می (۱۲ اردیبهشت) برنامه ریزی کرد. 

این اعتصاب‌ها آخرین مورد از موج اعتصاباتی است که ماه‌ها زندگی انگلیسی‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

کارکنان بخش دولتی انگلیس از جمله پزشکان، راهبران قطار و رانندگان اتوبوس، حمل‌کنندگان چمدان‌های فرودگاهی، افسران مرزی و کارکنان پست خواستار افزایش دستمزد‌ها برای همگام شدن با تورم هستند، که ۱۰.۴ درصد است. 

بحران‎های موادغذایی و انرژی

بحران هزینه زندگی ناشی از افزایش شدید قیمت مواد غذایی و انرژی پس از آغاز جنگ اوکراین، بسیاری را برای پرداخت قبوض خود دچار مشکل کرده است. 

اتحادیه‌ها می‌گویند دستمزدها، به ویژه در بخش دولتی، در یک دهه گذشته به صورت واقعی کاهش یافته است. 

دولت انگلیس به طور متوسط ۴.۵ درصد افزایش حقوق، به اضافه یک بار پرداخت هزار پوندی (هزار و ۲۳۳ دلار) را به معلمان پیشنهاد کرده بود که آن را «عادلانه و معقول» توصیف کرد.

اما این پیشنهاد توسط ۹۸ درصد از معلمانی که در رای گیری در مورد این پیشنهاد شرکت کرده بودند، رد شد. 

«مری بوستد» و «کوین کورتنی»، دبیران کل مشترک اتحادیه معلمان انگلیس، در کنفرانس سالانه اتحادیه گفتند که این پیشنهاد غیرقابل قبول بود و به رفع کمبود معلمان در انگلیس هیچ کمکی نمی‌کرد. 

اوایل امروز، هزار عضو اتحادیه خدمات عمومی و بازرگانی در اداره گذرنامه انگلیس دست به اعتصاب زده و اعلام کردند که خواهان دستمزد بالاتر هستند.

این اعتصاب در حالی انجام می‌شود که انگلیسی‌ها به دنبال تمدید اسناد سفر برای آماده شدن برای تعطیلات تابستانی خود هستند.

با وجود ترس از تاخیر در صدور گذرنامه، دولت انگلیس تخمین زده که ۱۰ هفته طول می‌کشد تا پاسپورت برای متقاضیان صادر شود.

اختلال در فرودگاه‎های آلمان

در همین حال، اعتصاب‌های سراسری در آلمان، که از بدترین اعتصاب‌های این کشور در دهه‌های اخیر است، باعث ایجاد اختلال بزرگ در فرودگاه‌های این کشور، بخش حمل‌ونقل عمومی و بزرگترین بندر آلمان در روز جاری شده است.

دو اتحادیه بزرگ حمل‌ونقل در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا این اعتصاب‌ها را اعلام کردند. 

پرواز‌های هشت فرودگاه اصلی از جمله مونیخ، فرانکفورت و هامبورگ تحت تأثیر این اعتصاب قرار گرفته‌اند. انجمن فرودگاه‌های آلمان تخمین زده است که حدود ۳۸۰ هزار مسافر نمی‌توانند در روز دوشنبه پرواز کنند. 

با این حال، آلمانی‌ها به طور کلی از اعتصاب‌ها حمایت می‌کنند. در نظرسنجی اخیر YouGov، حدود ۵۵ درصد از پاسخ دهندگان اعتصابات اعلام شده توسط دو اتحادیه حمل و نقل را «به جا» یا «کاملاً» موجه ارزیابی کردند. 

ادامه اعتصاب‎ها در فرانسه

در کشور دیگر اروپایی، یعنی فرانسه، اعتصابات در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی دولت «امانوئل مکرون» ادامه دارد. 

اتحادیه‌ها یازدهمین روز اعتصاب را برای پنج‌شنبه، ششم آوریل اعلام کرده‌اند. همچنین انتظار می‌رود که اعتصاب‎ها در هفته آینده به ایجاد اختلال در بخش‌های مختلف این کشور ادامه دهند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *