پرونده ترامپ|

خودداری بایدن از اظهار نظر درباره پرونده ترامپ/ ترامپ توافق اقرار را نمی‌پذیرد

12:18 - 12 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۵۷۷
خودداری بایدن از اظهار نظر درباره پرونده ترامپ/ ترامپ توافق اقرار را نمی‌پذیرد
پرونده ترامپ، آمریکا را وارد چالش‌های قانونی ناشناخته‌ای می‌کند و پیامد‌های سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور خواهد داشت.

خبرگزاری میزان – دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا روز پنجشنبه توسط هیئت منصفه دادگاه منتهن نیویورک متهم شد؛ این نخستین بار است که یک رئیس جمهور سابق آمریکا با اتهام جنایی مواجه می‌شود.

مهم‌ترین تحولات مربوط به پرونده ترامپ مبنی بر پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در میانه رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا براساس گزارش «سی ان ان، آسوشیتدپرس و اسکای نیوز» به شرح زیر است:

-ترامپ روز سه شنبه در دادگاه حاضر می‌شود

وکلای ترامپ می‌گویند که وی روز سه شنبه کاملا داوطلبانه برای محاکمه در دادگاه حاضر می‌شود و قصد دارد دفاعیات حقوقی قابل توجهی را مطرح کند.

وکیل ترامپ گفت: به رئیس جمهور پیشین دستبند زده نمی‌شود، اما انگشت نگاری و عکسبرداری از او انجام خواهد شد.

ترامپ در همان دادگاهی محاکمه خواهد شدکه در ماه دسامبر به اتهام کلاهبرداری مالیاتی محاکمه و محکوم شد؛ این همان دادگاهیست که محاکمه تجاوز جنسی هاروی واینستین، در آنجا برگزار شد.

-ترامپ توافق برای اقرار را نمی‌پذیرد

یکی از وکلای ترامپ گفت که وی توافقنامه‌ای را توسط هیئت منصفه منهتن در کیفرخواست رارائه شده، نمی‌پذیرد و قصد دارد چالش‌های حقوقی قابل توجهی را برای این کیفرخواست مطرح کند.

در عین حال، براساس گزارش‌ها، تیم حقوقی ترامپ قصد دارد پیش از شروع محاکمه درخواستی را برای رد کیفرخواست او ارائه کند.

-جدیت دادستان نیویورک برای محکوم کردن ترامپ

آلوین براگ، دادستان کل نیویورک که پیش از تصدی به این سمت نیز روی پرونده‌های ترامپ و دیگر شخصیت‌های برجسته آمریکایی کار کرده است، گفت که بیش از ۱۰۰ بار به شکایت از دولت ترامپ کمک کرده و همچنین تیمی را هدایت کرد که از بنیاد دونالد جی. ترامپ شکایت کرده بود؛ شکایت مذکور منجر به پرداخت ۲ میلیون دلار توسط رئیس جمهور پیشین به تعدادی از موسسات خیریه و انحلال این بنیاد شد.

-مواجهه ترامپ با دستکم یک اتهام جنایی

کیفرخواست صادر شده علیه ترامپ، مهر و موم شده و اتهامات وی هنوز مشخص نیست، اما جزئیات توسط برخی منابع نزدیک فاش شده است.

براساس گزارش‌ها، پرداخت حق السکوت تنها اتهامی نیست که ترامپ با آن مواجه است؛ ۲۲ اتهام در موضوع‌های نگهداری نادرست از اسناد محرمانه در پی خروج از کاخ سفید، شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ علیه کنگره، ادعا‌های دروغ درباره نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ از جمله اتهام‌های وی هستند.

به گفته دو منبع آگاه، ترامپ در پرونده مذکور با چند اتهام جعل سوابق تجاری و دستکم یک اتهام جنایی مواجه است.

-ترامپ می‌تواند برای انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود

اگرچه ترامپ توسط هیئت منصفه دادگاه منهتن متهم شده است، اما همچنان می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ نامزد شود؛ وی در نوامبر نامزدی ۲۰۲۲ خود را اعلام کرد.

کارزار انتخاباتی ترامپ اعلام کرد که در ۲۴ ساعت اول پس از انتشار خبر صدور کیفرخواست، ۴ میلیون دلار کمک جمع آوری کرده است.

-هشدار پنس به نمایندگان جمهوریخواه

مایک پنس، معاون ترامپ در زمان ریاست جمهوری به جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا که تهدید به تحقیق درباره دادستان منطقه منتهن کرده بودند، هشدار داد که پرونده را به نمونه تجاوز فدرال در امور ایالتی و محلی تبدیل نکنند.

-نگران شاکی پرونده ترامپ از امنیت خود

شاکی پرونده ترامپ می‌گوید که از امنیت خود می‌ترسد، زیرا از زمان صدور کیفرخوایت علیه ترامپ تاکنون موجی از آزار و اذیت‌ها و تهدید‌ها را دریافت کرده است.

-خودداری بایدن از اظهار نظر

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از اظهار نظر درباره پرونده ترامپ خودداری کرد.

-نگرانی از بروز شورش علیه کنگره

پلیس کنگره در مورد بروز ناآرامی‌های احتمالی در رابطه با صدور کیفرخواست علیه ترامپ هشدار داده و خواستار همکاری پلیس با خود شد.

از روز صدور کیفرخواست علیه ترامپ همه ۳۵ هزار پلیس نیویورک به حالت آماده باش درآمدند.

از آن جا که احتمالا قاضی محدودیت‌های سفر یا شرایط دیگری را برای ترامپ تعیین کند، سرویس مخفی گفت که برای هر گزینه‌ای که قاضی اعلام کند، آماده است.

مقامات سرویس مخفی و پلیس نیویورک روز جمعه از دادگاه بازدید و در مورد برنامه‌های امنیتی رایزنی کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *