احتمال بازداشت ترامپ/ تشدید تدابیر امنیتی در نیویورک

14:19 - 01 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۵۰۲
احتمال بازداشت ترامپ/ تشدید تدابیر امنیتی در نیویورک
همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال بازداشت رئیس جمهور سابق آمریکا، تدابیر امنیتی در شهر نیویورک تشدید شده است.

خبرگزاری میزان - اداره پلیس نیویورک و سایر آژانس‌های مجری قانون در نیویورک در حال افزایش تدابیر امنیتی به منظور آمادگی برای احتمال متهم شدن و بازداشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هستند.

شبکه خبری «سی‌بی‌اس» به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد: پلیس نیویورک، سرویس مخفی و گروه ویژه عملیات ضد تروریسم اف‌بی‌آی از جمله آژانس‌هایی هستند که طرح‌های امنیتی را در داخل و اطراف دادگاه جنایی منهتن اجرا می‌کنند.

ترامپ در صورت متهم شدن باید در دادگاه منهتن حاضر شود؛ نشستی از سازمان‌های مجری قانون برای بحث درباره امنیت برای روز دادگاه  برنامه‌ریزی شده است.

قرار است ترامپ در دادگاه منهتن حاضر شود و نهادهای امنیتی خود را برای ناآرامی‌های احتمالی بعد از آن در ایالت‌هایی مانند فلوریدا و نیویورک آماده می‌کنند.

سخنگوی پلیس نیویورک به نیوزویک گفت: وضعیت آمادگی پلیس نیویورک در همه زمان‌ها، برای همه موارد احتمالی ثابت است. ارتباطات و هماهنگی ما با شرکایمان در دولت و مجری قانون اصول اساسی تعهد ما به امنیت عمومی است.

همچنین پولیتیکو به نقل از منابع آگاه گزارش داد: سرویس‌های امنیتی نیویورک جلسه‌ای برگزار می‌کنند تا درباره طرح‌هایی درباره احتمال صدور کیفرخواست علیه ترامپ بحث کنند؛ در صورت عدم تمکین ترامپ به تصمیم دادستان کل آمریکا در صورت طرح اتهام علیه وی، حکم بازداشت صادر می شود.

موضوع مربوط به پرداخت «حق‌السکوت» به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن، برای سکوت درباره رابطه با وی است؛ دونالد ترامپ اخیرا مدعی شده بود که روز سه‌شنبه دستگیر خواهد شد؛ ترامپ با بیان این ادعا از هواداران خود خواسته بود تا تظاهرات برپا کنند.

دادستان‌های منهتن قصد دارند ترامپ را درباره این موضوع متهم کنند و گمانه‌زنی‌هایی نیز درباره بازداشت وی مطرح شده است.

ترامپ این اتهامات را «فاسد و به شدت سیاسی» و همچنین پرداخت پول به عنوان حق‌السکوت را «افسانه قدیمی و کاملا رد شده» عنوان کرده است.

پیشتر رئیس جمهور سابق آمریکا برای توضیح در این خصوص در مقابل هیئت منصفه دادگاه منهتن دعوت شد؛ مایکل کوهن، وکیل سابق او در روز دوشنبه گذشته در این خصوص شهادت داد. 

اگر ادعا‌های ترامپ درست باشد، او نخستین رئیس جمهور سابق آمریکا خواهد بود که با اتهامات جنایی روبرو می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا ترامپ

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *