رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پوتین دستور تصویب سیاست خارجی جدید روسیه را امضا کرد

15:35 - 11 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۴۹۷
پوتین دستور تصویب سیاست خارجی جدید روسیه را امضا کرد
رئیس جمهور روسیه دستور تصویب نسخه به روز شده دکترین سیاست خارجی روسیه را امضا کرد.

خبرگزاری میزان – ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه، ۱۱ فروردین، گفت که فرمانی را امضا کرد که طرح سیاست خارجی جدید روسیه تایید می‌کند.

به گزارش «اسپوتنیک»، رئیس جمهور روسیه در این رابطه گفت: با توجه به تغییرات جدی در جهان، اسناد استراتژیک کلیدی باید تعدیل می‌شد و وزارت خارجه به همراه دیگر ادارات کار پر زحمتی را انجام داده تا مفهوم سیاست خارجی را با واقعیت‌های امروزی منطبق کند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز اظهار کرد: مفهوم جدید سیاست خارجی مسکو، آمریکا را به عنوان محرک اصلی سیاست ضد روسیه می‌خواند.

وی افزود: ماهیت وجودی تهدیدات امنیت و توسعه کشور ما ناشی از اقدامات کشور‌های غیردوست شناخته شده است.

این دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد: سیاست غرب با هدف تضعیف روسیه از هر طریق ممکن، به عنوان یک جنگ ترکیبی از نوع جدید توصیف می‌شود؛ منطق پشت مفهوم جدید سیاست خارجی روسیه منعکس کننده تغییرات اساسی در امور بین المللی است.

لاوروف همچنین گفت: ما در حال ایجاد یک نظم جهانی جدید هستیم که پایه و اساس همه روابط بین المللی خواهد بود؛ استفاده از نیرو‌های مسلح علیه کسانی که به ما حمله می‌کنند، بخشی از اصلاحات دکترین سیاست خارجی خواهد بود؛ ما فرصت‌هایی برای توسعه روابط راهبردی با چین، هند، آسه آن، جهان اسلام و آمریکای لاتین داریم؛ ما به دنبال امکان اتخاذ اقداماتی متناسب با اقدامات کشور‌های غیردوست به عنوان بخشی از اصلاحات دکترین سیاست خارجی هستیم.

شورای امنیت ملی روسیه پیشتر تاکید کرده بود که مفهوم جدید سیاست خارجی این کشور منعکس کننده رویکرد جدیدی در روابط مسکو با غرب است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *