واکنش دو سخنگوی سازمان ملل به حکم بازداشت پوتین

22:34 - 26 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۴۰۵۲
واکنش دو سخنگوی سازمان ملل به حکم بازداشت پوتین
دو سخنگوی سازمان ملل در واکنش به حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، ضمن مستقل دانستن دادگاه بین المللی کیفری تاکید کردند که دبیرکل و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در راستای دیپلماسی با همه از جمله پوتین دیدار و گفتگو می‌کنند.

خبرگزاری میزان_ استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل امروز (جمعه) درخصوص واکنش دبیرکل سازمان ملل به حکم بازداشت پوتین از سوی دادگاه بین المللی کیفری گفت: بار‌ها این موضوع را اعلام کرده ایم که دادگاه بین المللی کیفری مستقل است و دفتر دبیرکل سازمان ملل به اظهار نظر در خصوص آن‌ها نمی‌پردازد.

وی همچنین پیرامون تاثیر حکم دادگاه این دادگاه بر دیپلماسی برای پایان جنگ در اوکراین اضافه کرد: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به منظور پیشبرد دیپلماسی با هرکس که لازم باشد، به گفتگو خواهد پرداخت. 

پائولینا کوبییاک، سخنگوی مجمع عمومی سازمان ملل نیز در این خصوص گفت: چابا کروشی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل همچنان علاقه‌مند به گفتگو با رئیس‌جمهور روسیه است. روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عضویت دارد و این امر تا زمانی که شورای امنیت تصمیم دیگری بگیرد، تغییر نخواهد کرد.

کوبییاک در ادامه تصریح کرد: رئیس مجمع عمومی نماینده تمامی اعضای سازمان ملل است. در صورتی که پوتین موافقت کند، رئیس مجمع عمومی همچنان علاقه‌مند به گفتگو با رئیس‌جمهور روسیه است.

گفتنی است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به اتهام جنایات جنگی در اوکراین صادر کرد، اما مسکو صدور چنین حکمی را بی ارزش خواند.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: سازمان ملل پوتین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *