گزارش ارتباطات مردمی قوه قضاییه|

اقدامات مرکز ارتباطات مردمی قوه‌قضاییه در سال ۱۴۰۱ برای خدمت رسانی به مردم/ جلسات متعدد برای حل و فصل پرونده‌های کثیر الشاکی، مال‌باختگان و محکومان به قصاص تشکیل شد

8:23 - 25 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۴۷۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اقدامات مرکز ارتباطات مردمی قوه‌قضاییه در سال ۱۴۰۱ برای خدمت رسانی به مردم/ جلسات متعدد برای حل و فصل پرونده‌های کثیر الشاکی، مال‌باختگان و محکومان به قصاص تشکیل شد
مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: در سال ۱۴۰۱ اقداماتی اعم از جلسه چند ساعته بابت پرونده کریپتولند، دو جلسه چند ساعته بابت پرونده محکومان به قصاص پرونده‌های مرتبط با مواد مخدر، جلسه بابت مالباختگان موسسه فرشتگان کاسپین، دو جلسه چند ساعته بابت پرونده تجمع ایثار سبز، جلسات و پیگیری‌های مستمر بابت پرونده‌های برخی از مراجعان برگزار شد.

خبرگزاری میزان - ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم از سیاست‌های قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی است و استماع بدون واسطه مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان همچنین پاسخگویی به درخواست‌های آن‌ها جهت رفع مشکلاتشان از عمده‌ترین وظایف مسئولان قضایی محسوب می‌شود.

بر همین اساس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه بیش از سایر ادارات و برخی نهاد‌های قضایی، عمده‌ترین مشکلات قضایی را استماع و به افراد، نهاد‌ها و مراجع ذیربط انتقال می‌دهد.

در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه بیشترین درخواست‌های مردمی دیدار و ملاقات با ریاست قوه قضاییه و مسئولین عالی قضایی است. بسیاری از مردم که خواستار دیدار با معاونان، مسئولین عالی رتبه و شخص رئیس قوّه هستند، به این اداره‌ی کل مراجعه می‌کنند و خواسته‌های خود را به قضات مستقر و یا کارشناسان حقوقی مطرح کرده و بسیاری از آن خواسته‌ها را جهت ضبط مطالب، به رشته‌ی تحریر در می‌آورند. 

گفتنی است که موارد مهم، قابل تأمل، چالشی و یا غامض به سمع و نظر مدیر کل ارتباطات مردمی یا استحضار رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه می‌رسد. وجود این نهاد به منظور استماع، دریافت اطلاعات و بررسی معضلات مردم و متقابلاً تلقین حس اعتماد و اطمینان به مراجعین که نهادی برای گوش سپردن و شنیدن سخنان و دردودل‌های مردم بوده فی نفسه ارزشمند است. 

با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۷ تیر ۱۴۰۰ در دیدار با رئیس و مسئولان قوه قضاییه و در ابلاغ مسئولیت رئیس قوه قضاییه بر ارتباط با متن مردم و حضور در میان آنان، مکاتبه‌ای با روسای کل دادگستری استان‌ها مبنی بر اعلام تعداد و اقدامات مربوط به ملاقات‌های مردمی مقامات قضایی استان‌ها با مردم صورت گرفت که به همین منظور ماهانه آمار گزارش ملاقات مردمی توسط اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه وصول و به رئیس قوه قضاییه ارسال می‌شود.

دپو///اهم اقدامات مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱/ برگزاری جلسات همایش ملی هوشمند سازی سامانه سامع/ جلسات متعددی بابت حل و فصل پرونده‌های کثیر الشاکی، مال‌باختگان و محکومان به قصاص تشکیل شد

سید علی اصغر رفاهی در گفت‌وگو با میزان، درباره سایر اقدامات در سال ۱۴۰۱ در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: در راستای جهاد تببین قضایی در ماه مبارک رمضان (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱) به همراه برخی از اعضای شورای عالی قضایی در مساجد تهران حضور پیدا کرده تا مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان را بررسی کنیم.

وی افزود: از واحد مراجعین مرکز ارتباطات مردمی دفتر مقام معظم رهبری (دام عزه) و از واحد مراجعین مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری بازدید انجام شد.

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه بیان کرد: ۲ جلسه ویژه شورای اداری در خصوص هوشمند سازی و هدفمند سازی اقدامات طبق مصوبه دویست و چهل و هشمین جلسه شورای معاونان قوه قضاییه برگزار شد.

رفاهی اظهار کرد: جلسه‌ای با ریاست دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری و هیئت همراه برگزار شد که ضمن بازدید از مجموعه تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری فی مابین " دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری " و " اداره کل ارتباطات مردمی منعقد شد.

وی در ادامه گفت: سومین نشست حمایتی کارگروه ویژه بررسی تجمعات و درخواست‌های ناظر به، حمایت و کمک به حل و فصل پرونده کثیرالشاکی تجمع مربوط به سایپا دیزل برگزار شد.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه بیان کرد: چهارمین نشست حمایتی کارگروه ویژه بررسی تجمعات و درخواست‌های ناظر به، حمایت و کمک به حل و فصل پرونده کثیرالشاکی ودومین جلسه مربوط به تجمع مربوط به نگین غرب برگزار شد.

رفاهی عنوان کرد: در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ اقداماتی دیگری اعم از جلسه چند ساعته بابت پرونده کریپتولند، دو جلسه چند ساعته بابت پرونده محکومان به قصاص پرونده‌های مرتبط با مواد مخدر، جلسه بابت مالباختگان موسسه فرشتگان کاسپین، دو جلسه چند ساعته بابت پرونده تجمع ایثار سبز، جلسات و پیگیری‌های مستمر بابت پرونده‌های برخی از مراجعان برگزار شد.

وی افزود: یک جلسه با حضور معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۱ و رئیس کلانتری ۱۲۹ جامی و فرمانده یگان نبی اکرم (ص) و فرمانده یگان حفظت حوزه ریاست قوه قضاییه بابت انجام اقدامات لازم و فوری در خصوص تجمعات و پرونده‌های کثیرالشاکی و نظم و انضباط هرچه بیشتر داخل اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه برگزار شد.

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: جلسه اول همایش ملی هوشمند سازی سامانه سامع در تاریخ ۴ بهمن ۱۴۰۱ در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه با حضور معاونت‌ها و مراجع ستادی و کارشناسان مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برگزار شد و جلسه دوم نیز در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ با موضوع همایش ملی هوشمند سازی ارتباطات مردمی قوه قضاییه (معرفی و راه اندازی تارنمای سامع) با حضور محمدرضا صارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین صادق رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه، مدیرکل آموزش قوه قضاییه، مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه و همچنین معاونان قضایی و نمایندگان دادگستری استان‌های سراسر کشور برگزار شد.

رفاهی بیان کرد: در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، جمعه ۲۱ بهمن ماه، در مصلی‌های سراسر کشور و محل‌های برگزاری نماز جمعه، و شنبه ۲۲ بهمن ماه نیز در حاشیه راهپیمایی پرشکوه ۲۲ بهمن، میز‌های خدمت قضایی و حقوقی برای مردم و نمازگزاران برپا شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *