معاون قضایی قوه‌قضاییه برای پانزدهمین در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت/ رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی ۱۶ نفر از مراجعان

17:58 - 23 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۶۱۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون قضایی قوه‌قضاییه برای پانزدهمین در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت/ رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی ۱۶ نفر از مراجعان
معاون قضایی قوه قضاییه به همراه مدیر کل عفو و بخشودگی معاونت قضایی قوه قضاییه با حضور در مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی ۱۶ نفر از مراجعه کنندگان پرداخت و دستورات مقتضی را صادر کرد.

خبرگزاری میزان - پیرو منویات مقام معظم رهبری که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازمِ هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بی واسطه مسئولان قضایی با مردم، حجت الاسلام و المسلمین صادق رحیمی امروز (سه شنبه ۲۳ اسفند ماه) به همراه حسین احسانی مدیر کل عفو و بخشودگی معاونت قضایی قوه قضاییه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با ۱۶ نفر از مراجعان که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کرد.

در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه انجام شد، معاون قضایی قوه قضاییه به استماع مشکلات و در خواست‌های مراجعه کنندگان پرداخت و جهت رفع مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی درباره درخواست‌های مطرح شده در این ملاقات مردمی، اظهار کرد:امروز در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با ۱۶ نفر از مراجعان ملاقات حضوری صورت پذیرفت که ضمن ملاحظه پرونده‌های مطروحه، اظهارات و درخواست‌های حقوقی و قضایی مراجعان نیز استماع شد.

وی افزود: در ملاقات مردمی امروز درخواست‌ها متنوع و متعدد بود به طوری که برخی خواستار اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری بودند که تعدادی از این پرونده‌ها در معاونت قضایی مطرح و در حال بررسی است به طوری که دستور تسریع فرایند بررسی پرونده‌ها در معاونت قضایی نیز صادر شده است.

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: پرونده تعدادی از مراجعان امروز، در برخی استان‌ها مطرح بود که به استان مدنظر اعلام کردیم تا تسریع در فرآیند بررسی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی بیان کرد: در دو مورد از درخواست‌ها با رئیس کل دادگستری استان کرمان و خوزستان تماس تلفنی حاصل شد که در نهایت رئیس کل دادگستری استان خوزستان اظهار کرد پرونده را مورد بررسی قرار داده و نتیجه را به معاونت قضایی نیز اعلام کرده است.

معاون قضایی قوه قضاییه اظهار کرد: یکی از مراجعه کنندگان پس از مرخصی از زندان غیبت کرده و وثیقه وی در شرف ضبط بود که در این خصوص رئیس کل دادگستری استان خوزستان قول مساعدت داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی عنوان کرد: در یک مورد پرونده مربوط به قصاص بود که خانواده متهم مراجعه و اعلام کردند متهم ۱۸ سال در زندان است بنابراین تقاضای بررسی پرونده صادر شد، زیرا مدت زمان رسیدگی به پرونده نباید طولانی شود و هر مشکلی وجود دارد باید در چارچوب قانون برطرف و در فرایند رسیدگی نیز تسریع صورت گیرد بنابراین مقرر شد رئیس کل دادگستری استان کرمان سابقه را بررسی و نتیجه را اعلام کند.

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: در ملاقات مردمی امروز دو پرونده از مصادیق حقوق عامه بود که متقاضیان امروز مرکز ارتباطات مردمی به نمایندگی از یک روستا مراجعه کرده بودند، در سفر رئیس قوه قضاییه به استان اصفهان به همراه حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای از منطقه مورد بحث بازدید کردیم، همچنین یک قسمت که مربوط به ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه زاینده رود بود را از نزدیک مشاهده و مدارک و اسناد را بررسی کردم.

وی در ادامه گفت: دستگاه قضایی به کمک مسئول امنیتی منطقه باید از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه زاینده رود پیشگیری کند همچنین باید نسبت به ساخت و ساز‌های انجام شده تعیین تکلیف کند و دادگستری استان اصفهان به ساخت و ساز‌هایی که در حریم و بستر زاینده‌رود ساخته شده بود ورود پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی اظهار کرد: پس از سفر استانی اصفهان در رابطه با ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه زاینده رود همچنین در خصوص زمینی با وسعت بسیار زیاد که از زمین‌های منابع طبیعی بوده، ولی با قیمت بسیار پایین به شخصی واگذار شده است گزارشی به رئیس قوه قضاییه ارائه و مقرر شد که بررسی‌های لازم صورت گیرد تا نتیجه حاصله اعلام شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *