تشکیل کارگروهی برای رصد و جلوگیری از تصمیمات و اقدامات تورم‌زا

13:59 - 09 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۲۸۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
تشکیل کارگروهی برای رصد و جلوگیری از تصمیمات و اقدامات تورم‌زا
رئیس جمهور به معاون اول ماموریت داد با تشکیل کارگروهی متشکل از وزارت اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، ضمن رصد تصمیمات دستگاه‌های اجرایی از هرگونه تصمیمی که منجر به افزایش تورم شود، جلوگیری به عمل آورند.

خبرگزاری میزان _ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، ضمن بررسی آخرین وضعیت قیمت کالا‌های اساسی، ستاد تنظیم بازار و  وزارتخانه‌ها درباره نحوه  نظارت و کنترل قیمت‌ها گزارش دادند.

رئیس جمهور در این جلسه از وزرای اقتصادی کابینه، کیفیت روش‌ها و راهکار‌های نظارت بر کنترل قیمت‌ها را جویا شد و آقایان فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، خاندوزی وزیر اقتصاد و ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی از نحوه نظارت و کنترل قیمت‌ها با بهره‌گیری از سامانه جامع تجارت و سامانه ۱۲۴، کنترل و نظارت فروشگاهی و همچنین نظارت و بازرسی‌های میدانی گزارش‌هایی ارائه کردند.

آیت‎الله رئیسی در ادامه با اشاره به احتمال گران‌فروشی و تخلف برخی واحد‌های صنفی در ابتدای سال، بر تشدید نظارت و بازرسی در کنترل قیمت‌ها تاکید کرد.

در جلسه امروز همچنین گزارشی  از آخرین وضعیت اقدامات و بررسی‌های صورت گرفته برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان ارائه شد و رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش را مکلف کرد، با دقت و سرعت بیشتر اجرای این قانون را تا تحقق کامل حقوق و مطالبات قانونی فرهنگیان پیگیری کند.

آیت‌الله رئیسی همچنین به معاون اول رئیس جمهور ماموریت داد با تشکیل کارگروهی متشکل از وزارت اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، ضمن رصد تصمیمات دستگاه‌های اجرایی از هرگونه تصمیمی که منجر به افزایش تورم شود، جلوگیری به عمل آورند.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *