قهرمانی آسیا هر روز سخت‌تر از دیروز؛ فیفادی‌ها را باید جدی گرفت

0:15 - 06 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۸۹۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
قهرمانی آسیا هر روز سخت‌تر از دیروز؛ فیفادی‌ها را باید جدی گرفت
مسئولان تیم ملی برای رسیدن به رویای قهرمانی در آسیا باید برنامه‌ریزی دقیق تری داشته باشند.

خبرگزاری میزان - با انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال، پروژه آماده سازی این تیم برای حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر کلید خورد. تیم ملی از حالا باید خود را برای رو در رو شدن با قدرت‌های آسیا و پایان دادن به حسرت ۴۷ ساله‌ی قهرمان نشدن در قاره زرد آماده کند و دو بازی دوستانه مقابل تیم‌های ملی روسیه و کنیا آغازی بر دومین حضور قلعه نویی روی نیمکت تیم ملی خواهد بود.

در این سال‌ها مهم‌ترین حریفان آسیایی ایران یعنی ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و عربستان به مصاف تیم‌های با کیفیت اروپایی و آمریکای جنوبی رفته‌اند و برای آماده سازی در جام جهانی و جام ملت‌های آسیا محک جدی خورده‌اند، اما ایران سهمی از تقابل با قدرت‌های فوتبال جهان نداشته و غالبا با تیم‌های متوسط و ضعیف رقابت کرده است. با وجود تمام انتقادات، مسئولان فدراسیون معمولاً از یک توجیه تکراری استفاده می‌کنند: «خدا را شکر در همین مدت کم توانستیم یک بازی مناسب هماهنگ کنیم!» 

قهرمانی آسیا هر روز سخت‌تر از دیروز؛ فیفادی‌ها را باید جدی گرفت

 

اما سوال اصلی اینجاست؛ چرا باید برنامه ریزی برای اردو‌های تیم ملی و هماهنگ کردن بازی‌های دوستانه به دقیقه ۹۰ موکول شود؟ چرا مسئولان فدراسیون نمی‌توانند تیم‌های باکیفیت تری را برای رویارویی با ایران ترغیب نمایند؟ در دوره قبلی ریاست مهدی تاج و همچنین دوران سرپرستی میرشاد ماجدی و دبیرکلی حسن کامرانی‌فر فیفادی‌های زیادی از دست رفتند و حالا هم نخستین فیفادی تیم ملی پس از جام جهانی، به دیدار با دو تیم که آمادگی و فرم مناسبی نداشته و بازیکنان اصلی آن‌ها در ترکیب حضور ندارند اختصاص یافته است.

روسیه پس از آغاز جنگ اوکراین به طور کامل از سوی کشور‌های اروپایی بایکوت و از پلی‌آف انتخابی جام جهانی و لیگ ملت‌های اروپا کنار گذاشته شد. پس از این انزوا، روس‌ها فقط با تیم‌های ملی قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان بازی کرده و با توجه به بازی ناهماهنگ و ضعیف روز پنجشنبه، حریفی قدرتمند برای ایران محسوب نمی‌شدند. تیم ملی کنیا هم پس از ماه‌ها تعلیق و دوری از مسابقات و با وقفه‌ای طولانی برای اولین بار مقابل ایران به میدان خواهد رفت، تیمی که همواره یکی از کشور‌های ضعیف در فوتبال آفریقا و جهان بوده و بازی با آن فشاری روی ملی‌پوشان وارد نخواهد کرد.

 

قهرمانی آسیا هر روز سخت‌تر از دیروز؛ فیفادی‌ها را باید جدی گرفت

 

بازی دوستانه با تیم هایی، چون سیرالئون، نیکاراگوئه، الجزایر، سوریه، عراق، ازبکستان، بوسنی و حالا روسیه و کنیا عملاً نتوانسته انتظارات هواداران را برآورده سازد و کمک مهمی به تیم ملی نماید. تا شروع جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، در تقویم فیفا، ۴ فیفادی وجود دارد که می‌توان ۸ بازی را در آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

تیم ملی فوتبال ایران پیش از جام جهانی با اروگوئه و سنگال دیدار کرد که بازی‌های به نسبت مناسبی بودند و فدراسیون باید تمام تلاش خود را در راستای هماهنگی چنین بازی‌هایی صرف نماید تا فیفادی‌ها بدون نتیجه از دست نروند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *