کارپین: دنبال ضدحملات بودیم، اما موفق نشدیم/ باید خودمان را با فوتبال آسیا تطبیق دهیم

22:58 - 03 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۷۴۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال روسیه گفت: ایران یک تیم قدرتمند است و تماشاگران بسیار خوبی دارد.

خبرگزاری میزان - والری کارپین، سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه پس از تساوی یک بر یک مقابل ایران در نشست خبری اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*مسلما بازیکنان من تمرینات خاصی را نداشتند و آمادگی کاملی بین بازیکنان در زمین وجود نداشت، اما نتیجه، نتیجه بدی نبود، چرا که وقتی تیم ما یک گل پیش افتاد من خیلی خوشحال شدم، اما از زمانی که گل مساوی را دریافت کردیم ورق به سود بازیکنان ایران برگشت.

*این بازیکنان ایران بودند که به سمت دروازه ما حمله می‌کردند. برنامه ما این بود که بتوانیم در ضد حمله‌ها موفق شویم و به گل برسیم که نشد.

*حضور تماشاگران در این دیدار؟ حضور هواداران باعث شد بازی امروز خیلی شور و هیجان داشته باشد. من فکر این را نمی‌کردم که ایران چنین تماشاگران پر شوری را داشته باشید.

*حضور تماشاگران باعث شد تا هر ۲ تیم فوتبال بسیار خوبی را ارائه دهند و من فکر می‌کنم با توجه به تماشاگرانی که ایران دارد می‌تواند یک فوتبال خوب و قدرتمند را ارائه کند. تیم ایران یک تیم قدرتمند است.

*سرمربی روسیه در پاسخ به این سؤال که میانگین سنی تیمش زیر ۳۰ سال بود و آیا به دنبال جوانگرایی است، گفت: برخی بازیکنان داریم که لژیونر هستند، ولی مصدوم بودند. باید کمک کنیم نسل فوتبال روسیه عوض شود و به بازیکنان دیگر اعتماد کرد. به بازیکنانی میدان دادیم که بتوانند تجربه بیشتری کسب کنند و آینده روسیه را تضمین کنیم.

*کارپین در خصوص تفاوت ایران در زمان کارلوس کی‌روش با تیمی که امروز امیر قلعه‌نویی را روی نیمکت داشت، خاطرنشان کرد: وقتی ۱۰ روز پیش یک مربی انتخاب می‌شود نمی‌توانستیم آنالیز قوی از او داشته باشیم. امروز سیستم بازی ایران امروز ۱-۲-۳-۴ یا ۲-۲-۲-۴ می‌شد، اما در مجموع آنالیز قوی نداشتیم، چون در زمان کی‌روش سبک دیگری اجرا می‌کردند و الان با قلعه‌نویی با سبک دیگری بازی می‌کنند.

*وی در پاسخ به سؤال خبرنگار روسی درباره تفاوت فوتبال روسیه و ایران، گفت: تفاوت آنچنانی بین دو تیم نیست، مخصوصاً که از این پس می‌خواهیم با کشور‌های آسیایی شروع کنیم و قرار است این بار با عراق بازی کنیم. قصد داریم به ترکیب جدیدی دست پیدا کنیم و بدانیم در چه شرایطی قرار داریم. می‌خواهیم در صورت حضور در آسیا خودمان را با این قاره انطباق بدهیم.

*سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه در خصوص اینکه دوست دارند در فوتبال آسیا حضور داشته باشند یا خیر گفت: من نمی‌توانم در این خصوص صحبتی کنم و اینکه ما بخواهیم در آسیا حضور داشته باشیم یا خیر همه منوط به تصمیم فدراسیون فوتبال روسیه است. 

*وقتی ما بازیکنان جدید را به تیم ملی دعوت می‌کنیم و در ادامه هم هیچ تمرینی نداشتیم و مدت‌ها است که در هیچ بازی رسمی و غیر رسمی شرکت نکرده‌ایم. فکر می‌کنم مقابل ایران هم بازی بدی ار ارائه ندادیم. با توجه به اینکه نتوانسته بودیم بازی‌های تدارکاتی را داشته باشیم.

*سرمربی تیم فوتبال روسیه در پاسخ به این سوال که آیا در این بازی شانسی برای برد داشتید یا خیر گفت: قطعا اگر شانسی برای خودمان قائل نبودیم در این بازی حاضر نمی‌شدیم (باخنده).

*مسلما بازی مقابل تیم ایران که چند دوره جام جهانی را تجربه کرده است بازی کردن بسیار سخت است. فکر نکنید تیم‌های آسیایی ضعیف هستند در آسیا تیم‌هایی مانند کره جنوبی، ژاپن، عربستان و. حاضر هستند که تجربه چندبار حضور در جام جهانی را دارند. ما این شانس را به خودمان می‌دهیم که بتوانیم تا مقابل تیم‌های بزرگی مانند ژاپن و عربستان و کره بازی کنیم تا بازیکنانمان بتوانند به تجربه لازم دست پیدا کنند. این موضوع نقش اساسی در کسب تجربه بازیکنان دارد. 

*اتفاقات خاصی در بازی همیشه رخ می‌دهد مانند بازی امروز که یک خطا ایران کرد و برای ما پنالتی گرفتند و یک خطا هم ما کردیم و به سود ایران پنالتی گرفته شد. در ادامه بازی هم ۲ تیم شانس‌ها زیادی برای رسیدن به گل داشتند که با بد شانسی برای هر ۲ تیم از بین رفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *