اعتراضات فرانسه/تعویق سفر چارلز به پاریس و لغو گسترده پرواز‌ها

12:27 - 05 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۸۶۵
اعتراضات فرانسه/تعویق سفر چارلز به پاریس و لغو گسترده پرواز‌ها
در پی ناآرامی‌های گسترده بر سر قانون جدید بازنشستگی مکرون، چارلز سوم سفر خود را به فرانسه لغو کرد.

خبرگزاری میزان - پس از ناآرامی‌های گسترده بر سر قانون جدید بازنشستگی «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، که به برخی از بدترین خشونت‌های خیابانی در سال‌های اخیر در سراسر کشور منجر شد، چارلز سوم سفر خود به فرانسه را لغو کرد. 

به گزارش «رویترز»، به گفته کارشناسان، به تعویق انداختن این سفر، آن هم به درخواست «مکرون»، شرمساری بزرگی برای رئیس جمهور فرانسه خواهد بود.

فرانسه در روز‌های گذشته بر سر طرح جنجالی افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال شاهد درگیری‌های گسترده میان معترضین و نیرو‌های امنیتی در شهر‌ها و مناطق مختلف بوده است.

در همین حال، انتظار می‌رود به دلیل اعتصاب کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی در اعتراض به اصلاحات بازنشستگی، «اختلال» هوانوردی حداقل تا چهارشنبه آینده ادامه یابد.

اعتراضات فرانسه/تعویق سفر چارلز به پاریس و لغو گسترده پرواز‌ها

گفته می‌شود که بیش از یک سوم پرواز‌های امروز در فرودگاه «اورلی» پاریس لغو شده، در حالی که مشکلاتی در بسیاری از فرودگاه‌های دیگر فرانسه رخ داده است.

از ابتدای اعتراضات، اداره کل هوانوردی غیرنظامی فرانسه (DGAC) مرتباً از شرکت‌های هواپیمایی خواسته است تا برنامه پرواز‌های خود را از فرودگاه‌های خاص اصلاح تا از مشکلات بزرگتر جلوگیری کنند. 

لغو احتیاطی پرواز‌ها تا آخر هفته و حداقل تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت. اتحادیه‌ها روز سه‌شنبه یک روز دیگر را برای اعتصاب سراسری اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *