کمپین جمهوری در انگلیس بی‌بی‌سی را به عدم بی طرفی متهم کرد

17:15 - 28 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۰۶۴
کمپین جمهوری در انگلیس بی‌بی‌سی را به عدم بی طرفی متهم کرد
گروه‎های خواستار انحلال سلطنت در انگلیس شبکه بی‎بی‎سی را به عدم بی‎طرفی متهم کردند.

خبرگزاری میزان - گروه «کمپین جمهوری» انگلیس، که خواهان انحلال نظام سلطنتی در این کشور است، «بی‌بی‌سی» را به عدم بی‌طرفی در پوشش خبری خود قبل از تاجگذاری «چارلز» متهم کرده و این شبکه را متهم به عدم پاسخگو کردن خانواده سلطنتی کرده است. 

«گراهام اسمیت»، مدیر اجرایی کمپین جمهوری، در نامه‌ای به «دیوید جردن»، مدیر استاندارد‌های سرمقاله و سیاست «بی‌بی‌سی»، گفت که رسیدگی این شکایت «به‌ویژه با توجه به تاج‌گذاری آتی فوری» است. 

گروه مذکور، می‌گوید نظرسنجی اخیری که به سفارش این گروه انجام شده نشان می‌دهد که تنها ۱۵ درصد از مردم انگلیس مشتاق تماشای مراسم تاج گذاری «چارلز» هستند و «بی‌بی‌سی» را متهم می‌کند که فقط به اقلیتی رو به کاهش از مردم بها می‌دهد.

این شبکه ادعا می‌کند معتقد است که تاج گذاری یک رویداد با اهمیت تاریخی است و برای بسیاری از مخاطبان در انگلیس و در سطح جهانی فرصتی برای جشن گرفتن است.

کمپین جمهوری، «بی‌بی‌سی» را متهم می‌کند که در ارائه یک توازن معقول دیدگاه‌ها در مورد این موضوع کوتاهی کرده است.

این نامه می‌افزاید: شواهد نشان می‌دهد که «بی‌بی‌سی» نه تنها بی‌طرفانه عمل نمی‌کند، بلکه هیچ تلاشی برای بی‌طرفی یا متعادل بودن نمی‌کند و از همه تکان‌دهنده‌تر، آشکارا در پوشش خبری خود با کاخ باکینگهام تبانی می‌کند.

نامه مذکور می‎افزاید: این باید مایه شرمساری عمیق همه دست اندرکاران باشد.

مدیر اجرایی این کمپین، همچنین معتقد است که نتیجه ناکامی‌های «بی‌بی‌سی» این است که این پوشش در خدمت منافع اقلیتی در حال کاهش است. آن‌ها با این کار به کل انگلیس صدمه می‌زنند.

نظرسنجی اخیر YouGov نشان داد که تنها ۱۵ درصد از مردم انگلیس نسبت به تاج گذاری اشتیاق دارند و اکثریت آن‌ها علاقه‌ای به این موضوع ندارند.

«بی‌بی‌سی» پس از پوشش خبری مرگ الیزابت دوم با شکایت‌های مشابهی از سوی کمپین‌ها مواجه شده بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *