مظنون حمله به ۲ مرد مسلمان در انگلیس به تلاش برای قتل متهم شد

11:29 - 04 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۷۶۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مظنون حمله به ۲ مرد مسلمان در انگلیس به تلاش برای قتل متهم شد
دادگاهی در انگلیس یک مرد ۲۸ ساله را در پی حملات فجیع به دو مرد مسلمان به تلاش برای قتل متهم کرد.

خبرگزاری میزان - دادگاهی در انگلیس یک مرد ۲۸ ساله را به دو فقره تلاش برای قتل متهم کرد؛ این اتهامات در پی حملات فجیع به دو مرد مسلمان در حال خروج از مساجد در حوادث جداگانه در بیرمنگام و لندن مطرح شده است.

به گزارش «الجزیره»، مظنون در حملات جداگانه در روز‌های ۲۷ فوریه و ۲۰ مارس به دو مرد مسن ۷۰ و ۸۲ ساله، ماده‌ای به آن‌ها اسپری کرد. 

در نخستین حمله که در ۲۷ فوریه در غرب لندن انجام شد، مظنون، مایعی را روی مرد مسلمان، پیش از به آتش کشیدن او ریخت. این مرد از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی شد. 

حمله دوم در ۲۰ مارس، زمانی رخ داد که مظنون، به مرد ۷۰ ساله‎ای در بیرمنگام ماده‌ای اسپری کرد و کت او را آتش زد. قربانی نیز دچار جراحات شدید شده است. 

پلیس، می‎گوید: مظنون قبل از اسپری کردن ماده نامعلوم با مقتول صحبت کرد و کت او را آتش زد و باعث سوختگی در صورتش شد. 

حملات به دو قربانی مسلمان مسن موجب ناامیدی و شوک در جامعه مسلمانان در سراسر جهان شد. 

انجمن مسلمانان انگلیس این حملات را تکان دهنده توصیف کرده است. 

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: انجمن مسلمانان انگلیس از شنیدن خبر حمله به یک مرد مسن که روز دوشنبه از مسجد «دادلی رود» در بیرمنگام در حال بازگشت بود، شوکه شده است. 

«ایمان عطا»، رئیس سازمان «تل ماما»، یک سازمان ناظر بر جنایات ناشی از نفرت، هم گفت: این دو حادثه عمیقاً نگران‌کننده اخیر که در آن دو مسلمان مسن هنگام خروج از مساجد به آتش کشیده شدند، تکان دهنده است.

وی گفت: ما از جوامع مسلمانان می‌خواهیم که هوشیار باشند، چه در مساجد و چه در مناطق عمومی. این امر به ویژه به دلیل ماه رمضان است و ایمنی و امنیت جوامع مسلمانان همچنان یک اولویت کلیدی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *