مرگ ۲۹ غیرنظامی در عراق و سوریه بر اثر حملات هوایی انگلیس

12:58 - 04 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۷۷۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ ۲۹ غیرنظامی در عراق و سوریه بر اثر حملات هوایی انگلیس
نگرانی وجود دارد که ۲۹ غیرنظامی در ۹ حمله هوایی نیرو‌های هوایی انگلیس در عراق و سوریه بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ کشته شده باشند.

خبرگزاری میزان - یک گزارش نشان می‎دهد نگرانی‎هایی وجود دارد که ۲۹ غیرنظامی در ۹ حمله هوایی نیرو‌های هوایی انگلیس در عراق و سوریه بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ کشته شده باشند؛ ۱۰ نفر بیشتر از تخمین‌های قبلی و بسیار بیشتر از تلفات غیر نظامی پذیرفته شده توسط انگلیس. 

به گزارش «گاردین»، بر اساس گزارش‌های میدانی ثبت شده، در بدترین حادثه، احتمال کشته شدن ۱۲ غیرنظامی در «رقه» سوریه در سال ۲۰۱۷ توسط آمریکا پذیرفته شد، در حالی که تحقیقات نشان می‌دهد که حمله پهپادی نیروی هوایی انگلیس به کشته شدن حداقل چهار عضو یک خانواده در «ابوکمال» سوریه در سال ۲۰۱۶ منجر شد. 

نویسندگان این گزارش از موسسه خیریه Action on Armed Violence (AOAV) مستقر در لندن، می‌گویند که این تحلیل نشان می‌دهد که نیروی هوایی انگلیس با سوالات عمده‌ای برای پاسخ‌گویی در مورد هدایت آنچه «جنگ علیه داعش» می‌خواند، روبرو است. 

در اوایل این هفته، تحقیقات گاردین شش حمله هوایی نیروی هوایی انگلیس در موصل عراق را شناسایی کرد که در همان دوره‌ای که در تحلیل پوشش داده شده بود، تعدادی غیرنظامی کشته شدند.

آخرین داده‌ها همچنین بمباران انجام شده توسط انگلیس در سوریه را به عنوان بخشی از عملیات «شادر»، مشارکت انگلیس در به اصطلاح «جنگ علیه داعش» که نزدیک به ۹ سال پیش آغاز شد، بررسی کرد. 

جت‌های تایفون نیروی هوایی انگلیس در ۱۳ آگوست ۲۰۱۷ حمله‌ای را علیه مواضعی آغاز کردند.

رسانه‌های سوریه گزارش دادند که ۱۲ غیرنظامی بر اثر این حملات کشته شدند؛ رقمی که متعاقباً توسط فرماندهی مرکزی آمریکا پذیرفته شد که مسئولیت کلی این عملیات‌ها را بر عهده دارد.

نیروی هوایی انگلیس ادعا می‌کند که تنها باعث کشته شدن یک غیرنظامی در مبارزه با داعش در مارس ۲۰۱۸ در دره فرات سوریه شده است.

با این حال، نگرانی‌ها در مورد این ادعا برای چندین سال پس از پذیرش آمریکا و سایر افشاگری‌ها باقی مانده است.

آمریکا می‌گوید که هزار و ۴۳۷ غیرنظامی در ۳۵ هزار حمله هوایی به طور آنچه «غیر عمد» ادعا می‌کند، کشته شده‌اند.

«ایروارز»، یک گروه تحقیقاتی که بمباران توسط غرب در سوریه و عراق را رصد می‌کند، اعلام کرد که حداقل چهار تا ۱۰ عضو از یک خانواده، زمانی که خانه آن‌ها در ابوکمال هدف قرار گرفت، کشته شدند. 

در زمان حمله، نیروی هوایی انگلیس ادعا کرد: در ارزیابی‌های دقیق خود ما از این حادثه هیچ نشانه‌ای از تلفات غیرنظامی وجود ندارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *