بیش از ۲۳ هزار پرونده از ابتدای سال گذشته در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد مختومه شد

11:26 - 13 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۷۵۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بیش از ۲۳ هزار پرونده از ابتدای سال گذشته در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد مختومه شد
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از مختومه شدن بیش از ۲۳ هزار پرونده در شعب اجرای احکام دادسرای عمومی وانقلاب استان خبر داد.

 نگین تاجی در گفت‌وگو با میزان در خصوص کارکنان این دادگستری در راستای خدمت رسانی و طرح تحول قضایی اظهار کرد: در اجرای سیاست طرح تحول و تعالی خزاعی همکاران در ۱۱ حوزه قضایی مشغول خدمت رسانی به مردم هستند و در اقدامی جهادی همه پرونده‌ها را ثبت متمرکز کرده اند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه شعبه ۳۷ شعبه در دادسرا‌های استان فعال هستند، افزود: در سال جاری تا بازه زمانی پایان بهمن ماه، تعداد ۶۱ هزار و ۴۹۵ پرونده در دادسرا‌های استان وارد و ۵۳ هزار و ۶۱۹ پرونده مختومه شده است.

وی در خصوص تعداد شعب دادگاه‌ها عمومی و انقلاب گفت: دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۵۳ شعبه جزایی، حقوقی و انقلاب می‌باشد، افزود: تا پایان بهمن ماه سال جاری تعداد ۸۲ هزار و ۶۱۵ پرونده وارد شعب دادگاه‌های عمومی و انقلاب شد و ۸۱ هزار و ۳۵۵ فقره پرونده مختومه شده است.

نگین تاجی با بیان اینکه تعداد ۸ شعبه دادگاه تجدید نظر در دادگستری استان وجود دارد گفت: تا پایان بهمن ماه ۱۵ هزار و ۲۷۲ فقره پرونده وارد و۱۴، ۱۹۳۳ فقره پرونده در شعبه دادگاه تجدید نظر استان مختومه شده است.

وی افزود در همین مدت ۶۱۸ پرونده به دادگاه کیفری یک استان وارد و ۶۲۵ فقره در ۲ شعبه کیفری استان مختومه شده است.

نگین تاجی در ادامه اظهار کرد: در شورای حل اختلاف در همین مدت ۳۷ هزار و ۵۶۵ پرونده وارد و ۳۶ هزار و ۵۷۷ فقره پرونده مختومه شده است.

وی کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات در دادگستری استان بیان کرد و افزود: دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با ۶۰ درصد نیروی قضایی و ۵۰ درصد نیروی اداری مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

نگین تاجی در پایان ضمن تشکر از تلاش‌های ارزنده همکاران قضایی و اداری و شورا‌های حل اختلاف استان گفت: تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۴ هزار و ۹۲۴ فقره پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب استان وارد و ۲۳ هزار و ۹۴۲ پرونده مختومه شده است و در شورا‌های حل اختلاف این رقم ۹ هزار و ۳۰۱ پرونده وارد و ۹ هزار و ۳۰۱ پرونده مختومه شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *