۳۱ کارخانه و کارگاه تولیدی با اقدامات دادگستری کهگیلویه و بویر احمد به چرخه تولید بازگشتند

14:46 - 10 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۳۱۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳۱ کارخانه و کارگاه تولیدی با اقدامات دادگستری کهگیلویه و بویر احمد به چرخه تولید بازگشتند
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویر احمد گفت: ۳۱ کارخانه و کارگاه تولیدی در استان به چرخه تولید برگشته و احیا شده است و یک هزار و ۵۴۰ شغل تثبیت شده است.

خبرگزاری میزان-نشست پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در مورد تأکید مقام معظم رهبری در دادگستری استان به ریاست  نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان برگزار شد و در این نشست ۶ طرح سرمایه گذاری و اشتغالزایی در حوزه‌های گردشگری، صنعتی و خدمات شهری مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از مهمترین موضوعاتی که  در این نشست مورد بررسی قرار گرفت کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج بود که در شهریور ماه گذشته به صورت صوری و عدم تکمیل زیرساخت‌های توسعه آن از قبیل آب، برق، گاز و تلفن افتتاح شد.

حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری این استان در سخنانی در خصوص کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج اظهار کرد: چنانچه اختلالی در ادامه تکمیل این کارخانه رخ دهد موجب خواهد شد که شاید ۵۰ سال دیگر راه اندازی آن به تأخیر افتد.

وی ضمن انتقاد به برخی ادارات و سازمان‌هایی که از ظرفیت‌های قانونی که برای ایجاد شده، عمل نمی‌کنند، گفت: واژه‌ی احیای حقوق عامه بار حقوقی دارد و باید دادگستری از باب پیشگیری نظارت را از جهت حقوق عامه داشته باشد و وظیفه داریم از همین جهت بر ادارات و سازمان‌ها نظارت کنیم و به آن‌ها گوشزد کنیم که به وظایف خود عمل کنند.
وی افزود: اگر منابع طبیعی و یا بستر رودخانه‌ها تصرف می‌شود، سازمان‌های مربوطه وظیفه دارند رأساً رفع تصرف را انجام دهند.

نگین تاجی ادامه داد: اگر منابع طبیعی در گذشته وظیفه خود را انجام می‌داد، الان این همه ساخت و ساز در منابع طبیعی نداشتیم.

وی  با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال، تصریح کرد: چنانچه مزاحمتی از سوی هر شخص یا افرادی برای طرح‌های تولیدی و اشتغال آفرین ایجاد شود، دادستانی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

وی افزود: بعضی فکر می‌کنند مالک منابع طبیعی هستند وقتی یک طرح می‌خواهد ایجاد شود این افراد مانع پیشرفت استان می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه از تلاش‌های ارزنده اعضای ستاد قضایی رفع موانع تولید دادگستری استان تشکر کرد و افزود: در این ستاد در سال جاری ۱۲۰ موضوع مطرح شده است.

نگین تاجی گفت: با تلاش این ستاد ۳۱ کارخانه و کارگاه تولیدی به چرخه تولید برگشت و احیا شده است و یک هزار و ۵۴۰ شغل تثبیت شده است.

در ادامه این نشست سید عیسی حسنی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اظهار اینکه مصوبات ستاد بالاترین دستور قضایی تلقی می‌شود، گفت: ستاد قضایی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید در جهت حمایت از مدیران جهادی که در راستای پشتیبانی از اشتغال و کارآفرینی تلاش می‌نمایند حمایت کرده و اجرای مصوبات ستاد رافع مسئولیت کیفری مدیران است.

حسنی در ادامه با اشاره به اینکه با مصوبات این ستاد از بیکاری شاغلان در بنگاه‌های اقتصادی جلوگیری شده است، گفت: در سال جاری از تعطیلی بیش از ۲۰۰ بنگاه اقتصادی در استان جلوگیری شد.

وی به جلوگیری از فروش کارخانه آرد نشاسته و گلوکز یاسوج توسط رئیس کل دادگستری استان خبر داد و افزود: با مکاتبه‌های دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان با دادستانی کل کشور و سازمان بازرسی از فروش ظرفیت عظیم این کارخانه جلوگیری شد.

معاون قضایی دادگستری استان با اشاره به اینکه دادگستری استان مرجع تصویب تسهیلات نیست، تصریح کرد: ستاد قضایی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، منحصراً در حوزه پرونده‌ها و موضوعات و مطالب قضایی بنگاه‌های اقتصادی و کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی ورود می‌نماید و هیچ وظیفه‌ای برای پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی مولد و اشتغالزا ندارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *