سوریه: سوزاندن قرآن کریم در اوکراین با هدف «تبدیل جنگ سیاسی به دینی» انجام شده است

19:20 - 27 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۴۱۸۰
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
سوریه: سوزاندن قرآن کریم در اوکراین با هدف «تبدیل جنگ سیاسی به دینی» انجام شده است
 وزارت اوقاف سوریه ضمن محکوم کردن سوزاندن قرآن کریم در اوکراین تاکید کرد: این اقدام با هدف «تبدیل جنگ سیاسی به دینی» انجام شده و هتک حرمت به کتاب خدا رفتار پستی است.

خبرگزاری میزان – شیخ خضر شحرور نماینده وزیر اوقاف سوریه در گفت و گوی خود با شبکه روسیا الیوم با بین اینکه، همه مسلمانان جهان، اقدام به سوزاندن قرآن کریم از سوی نظامیان اوکراینی را محکوم می‌کنند، تاکید کرد: هتک حرمت به کتاب خدا رفتار پستی است که سبب ایجاد تنفر می‌شود و با هدف تغییر جنگ سیاسی به دینی انجام شده است.

وی با بیان اینکه سکوت دولت اوکراین در قبال این اقدام زشت نظامیان خود، نشانه تایید این عمل زشت و تغییر مسیر این جنگ به سرکردگی آمریکا و تبدیل آن به جنگ مذهبی و دینی است گفت: خردمندان فعال در میدان سیاست آن را رد می‌کنند.

شحرور افزود: همه ادیان، مردم را به سوی رحمت، محبت و فضائل اخلاقی دعوت می‌کنند و مسئولان اوکراینی با حمایت آمریکا، این کشور را به مسیر ساخته دسته غرب که به سوی قتل، تندروی، کشتار و دهشت افکنی فرا می‌خواند و مخالف با فطرت پاک انسانی است، می‌برند.

وی ادامه داد: غربی‌ها تندروی و دهشت افکنی را بنیان گذاشتند درحالی که مسلمانان هیچ زمانی تندرو و دهشت افکن نبودند، این غربی‌ها بودند که تروریسم را بوجود آوردند و آن را به سراسر جهان صادر کردند.

گفتنی است، شماری از نظامیان تندرو اوکراینی در اقدامی موهن، با انتشار فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، صفحاتی از قرآن را پاره کرده و آتش می‌زنند.

 انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین

ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
0
0
مسئولیت هرچه وسیعتر باشد، مانند رانندگی با سرعت زیاد، نیاز به دقت و احتیاط بیشتر دارد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *