سیاست‌های خصمانه اروپا علیه پناهجویان در مرز‌ها

11:28 - 27 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۴۰۹۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیاست‌های خصمانه اروپا علیه پناهجویان در مرز‌ها
سیاست‌های مهاجرتی خصمانه اروپا در سال‌های اخیر قربانیان بسیاری را از میان پناهجویان گرفته است.

خبرگزاری میزان - در مرز‌های متخاصم اروپا، کوچکترین اعمال مهربانانه هم اهمیت دارد؛ از سال ۲۰۱۵ و با افزایش موج پناهجویان، توقف به اصطلاح «مهاجرت غیرقانونی» در اولویت اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

به گزارش «الجزیره»، کشور‌های عضو اتحادیه اروپا شروع به تقویت مرز‌های خود کردند؛ نرده‌های برقی، برج‌های مراقبت، واحد‌های گشت، بالگرد‌ها و پهپاد‌های نظارتی در سراسر مرز‌های اروپا افزایش یافتند و بودجه آژانس مرزی اتحادیه اروپا، فرانتکس، به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار (۷۵۴ میلیون یورو) افزایش یافت و آن را به بهترین بودجه در بین تمام آژانس‌های اتحادیه اروپا تبدیل کرد.

اتحادیه اروپا همچنین اقدام به صدور استراتژی‌ها و فناوری‌های کنترل مرزی خود به کشور‌های همسایه خود، از غرب بالکان و ترکیه گرفته تا شمال آفریقا کرد؛ معماری مرز‌های منطقه‌ای حاصل که به طور خاص برای دور نگه داشتن پناهندگان از اتحادیه اروپا طراحی شده بود، تقریباً هیچ مسیر امن و قانونی برای پناهندگی در کشور‌های عضو باقی نگذاشت و بسیاری را وادار کرد تا سفر‌های خطرناکی را برای تلاش و ورود بدون مجوز به اروپا به امید درخواست پناهندگی انجام دهند.

بسیاری از کسانی که سعی کردند از طریق این مرز‌ها مهاجرت کنند، توسط افسران امنیتی مرزی مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند و آثار شکنجه، از سوختگی الکتریکی گرفته تا بریدگی‌ها و کبودی‌ها هنوز باقی هستند.

بسیاری از پناهجویان این روایت‌ها را مطرح کرده‌اند؛ تجاربی که با ظلم، خشونت جنسی و شکنجه مشخص شده است.

هزاران مورد شهادت شاهدان مشابه نیز توسط گروه‌های حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی ضبط و منتشر شده است.

برخی از پناهندگان در مورد افسرانی صحبت کردند که همکاران خود را از ضرب و شتم زندانیان یا سرقت پول آن‌ها منع کردند.

این روایت‌ها از سوی مهاجران نشان از آن است که کشور‌های عضو اتحادیه اروپا تنها به دنبال تشدید اقدامات حفاظتی در مرز‌های خود بوده اند و این امر موجب روی آوردن پناهجویان به مسیر‌های ناامن و خطرناک شده است.

نتیجه این سیاست‌ها مرگ و میر گسترده در میان پناهجویان را به همراه داشته است و ده‌ها هزار مهاجر طی سال‌های اخیر در مسیر‌های رسیدن به اروپا جان خود را از دست داده و یا ناپدید شده اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *