پشت پرده توهین به قرآن و مقدسات اسلامی در اروپا

15:03 - 04 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۸۷۳۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کشورهای غربی با ادعای ریاکارانه آزادی بیان مجوز توهین به مقدسات اسلامی و هتک حرمت قرآن کریم را صادر می‌‎کنند.

خبرگزاری میزان – رئیس یک گروه راست افراطی و حامی اسلام‌ هراسی در هلند، در دومین موردی که این هفته در اروپای غربی رخ داد، اقدامی موهن را علیه قرآن کریم به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان انجام داد.

ویدئویی که به تازگی منتشر شده نشان می‎دهد «ادوین واگنسولد»، رئیس حزب راست افراطی PEGIDA، صفحات کتاب مقدس مسلمانان را قبل از آتش زدن، پاره کرد.

این مقام هلندی در ویدئوی منتشر شده می‌گوید که از مقامات محلی برای این اقدام خود در مقابل ساختمان پارلمان لاهه مجوز دریافت کرده است.

او در دو نوبت قبلی به دلیل احساسات ضد مسلمانان دستگیر شده بود، اخیراً در اکتبر گذشته، در یک راهپیمایی دیگر با گروه کوچکی از هواداران PEGIDA در روتردام که بار دیگر تلاش کرد قرآن را آتش بزند.

به گزارش «دیلی صباح»، مسلمانان در آمریکا و چند کشور اروپایی مانند هلند، سوئیس، فرانسه و اتریش مدت‌هاست که تظاهرات، فیلم‌ها و ادبیات اسلام‌هراسی با هدف توهین به پیامبر اسلام(ص) و قرآن کریم را تحمل می‌کنند؛ مقامات این کشورها می‌دانستند که چنین اقداماتی عمداً، برنامه‌ریزی شده و رسما حمایت می‌شود، اقداماتی که بیش از یک میلیارد مسلمان را در جهان هدف توهین قرار می‌دهد.

علاوه بر این، درخواست‌های مکرر برای هتک حرمت قرآن کریم در این کشورها به بهانه «ارزش‌های سکولار غربی» مانند آزادی و آزادی فردی، اکنون در برخی از کشورهای اروپایی مورد حمایت دولت‌ها قرار گرفته است؛ آخرین نمونه از آن، «راسموس پالودان»، رئیس حزب راست افراطی سوئد با اصالت دانمارکی است که اخیرا بار دیگر با مجوز دولت در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم آتش زد.

«پالودان» پیش از این نیز قرآن کریم را هتک حرمت کرده بود و این حادثه به ناآرامی‌های گسترده در سراسر سوئد منجر شد.

این گونه حوادث به وضوح نشان می‌‎دهد که اروپا هیچ احترامی برای اسلام و پیروان آن قائل نیست؛ بدیهی است که صدها نمونه از این دست را نمی‌توان در این قطعه کوتاه گنجاند؛ نکته این است که هر چیزی که به خانواده سلطنتی اروپا لطمه بزند، با روایت رسمی اروپا از وقایع و مسائلی از این دست مخالف باشد، به بهانه امنیت ملی ممنوع یا متوقف می شود، اما صدمه زدن به میلیون‌ها مسلمان با توهین به ایمان آنها خوب است؛ آیا این مساوی با استانداردهای دوگانه آشکار نیست؟

چنین تلاش‌هایی در سطح رسمی، احساسات ضداسلامی و ضد مسلمانان را تأیید می‌کند و نشان می‌دهد که این یک اقدام عمدی برای بدنام کردن اسلام و تعالیم آن است.

جای تعجب نیست که سربازان آمریکایی به دلیل دو حادثه جداگانه سوزاندن قرآن از تعقیب کیفری فرار کرده‌اند.

تصور کنید اگر نیروهای آمریکایی جرأت داشته باشند هر مجسمه مذهبی و نه فقط یک کتاب را بسوزانند؛ مجازات آنها چه خواهد بود؟ در حالی که سایر گروه‌های مذهبی توسط قوانین ایالتی در آمریکا حمایت می‌شوند، مسلمانان هدف آسانی برای نفرت مذهبی هستند.

نکته واضح است؛ برای متوقف کردن چنین رویدادهایی در آینده چه می‌توان کرد؟ چه چیزی تعداد انگشت شماری را وادار می‌کند تا برای گسترش نفرت نسبت به مسلمانان تا این حد پیش بروند؟

در طول چند دهه گذشته، در برخی از بخش‌های رسانه‌های غربی، مقامات سیاسی، نهادهای عمومی و شخصیت‌های مذهبی خود انتصابی اغلب از گفتمان ساختگی، شیوه‌های گزینشی و ترجمه نادرست متون دینی برای حمله به جوامع مذهبی، به‌ویژه مسلمانان اروپایی که قربانیان خشونت هستند، استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *