تکمیل خطوط فعلی مترو تهران به‌جز بخشی از خط ۶ در سال آینده

12:02 - 26 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۹۸۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
تکمیل خطوط فعلی مترو تهران به‌جز بخشی از خط ۶ در سال آینده
شهردار پایتخت گفت: سال آینده به جز بخشی از خط ۶ سایر خطوط فعلی مترو تهران تکمیل می‌شود و انشاالله فرآیند احداث ۴ خط جدید مترو تهران نیز آغاز می‌شود.

خبرگزاری میزان - به گزارش شهر، شهردار تهران با حضور در میان جمعی از روحانیون و مبلغین مذهبی در حسینه صاحب الزمان (عج) پیرامون رویکرد فرهنگی مدیریت شهری جدید تهران گفت: در زمینه مسایل فرهنگی به دنبال جبهه‌سازی هستیم و در همین رابطه پشتیبانی اتفاقاتی خوبی، چون راه‌پیمایی ۱۰ کیلومتری خیابان ولیعصر (عج)، همایش ۱۰۰ هزار نفری سرود سلام فرمانده، راهپیمایی جاماندگان اربعین و …. با شهرداری تهران بود.

زاکانی در ادامه پیرامون رویکرد‌های تحولی شهرداری تهران در دوره مسئولیت خود گفت: در قدم نخست به دنبال ایجاد تحول در داخل خود شهرداری بودیم و هم‌قسم شدیم این مجموعه را تبدیل به نهادی انقلابی کنیم، تحول دوم در مدیریت شهری جدید ناظر به کالبد شهر است و طبق چشم‌انداز باید تهران تا سال ۱۴۱۰ بر مدار ایمنی، هویت شهری، معماری ایرانی-اسلامی، پیوستگی خانواده و مسجد و حمل و نقل عمومی متحول شود.

زاکانی افزود: مدیریت قبلی شهر تهران معتقد بود باید پایتخت را گران اداره کرد تا مردم از این شهر مهاجرت کنند، اما با مداخله در مسائل مهمی، چون مسکن به دنبال ارزان کردن شهر تهران هستیم.

شهردار در ادامه گفت: یکی دیگر از جنبه‌های تحولی مدیریت شهری جدید سپردن مدیریت تهران به دست مردم است، به عنوان مثال مطابق مصوبه شورای شهر تهران قرار است سرای محلات از حالت فعلی خارج شود و مدیریت آن به دست موثرین و معتمدین محلات بیفتد و آن‌ها به ما بگویند که در مدیریت محلات چه کنیم. یا در مثالی دیگر اخیرا ۲۰۸۰ پروژه با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان را در معرض انتخاب و اولویت بندی مردم قرار دادیم و با گزینش ۳۵۰ هزار نفر ۱۴۰۰ پروژه نیز گزینش شد.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون برنامه شهرداری تهران در رابطه با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: سال آینده به جز بخشی از خط ۶ سایر خطوط فعلی مترو تهران تکمیل می‌شود و انشاالله فرآیند احداث ۴ خط جدید مترو تهران نیز آغاز می‌شود

شهردار تهران تاکید کرد: کمک‌های دولت به شهرداری در یکسال گذشته بی نظیر بوده است. به عنوان مثال از سال ۹۵ قرار بود ۶۳۰ واگن از طریق مشارکت فاینانس ۱۵ درصدی دولت در اختیار شهرداری تهران قرار داده شود که این امر پس از ۶ سال در ماه اخیر محقق شد.

زاکانی در پایان پیرامون بازار دستفروشان تهران در روز‌های پایانی سال گفت: شهرداری تهران به دنبال ساماندهی دستفروشان است و در همین رابطه فقط در منطقه ۱۹، ۹۰۰ غرفه برای کسب و کار دستفروشان در نظر گرفته شده‌است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *