موانع نظام‌مند در برابر امنیت غذایی در کانادا

15:10 - 24 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۷۸۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
موانع نظام‌مند در برابر امنیت غذایی در کانادا
موانع بسیاری از تبعیض گرفته تا سیاست‌های استعماری بر سر راه مبارزه با ناامنی غذایی در کانادا قرار دارند.

خبرگزاری میزان - افزایش قیمت مواد غذایی و رکود درآمد‌ها به عنوان موانع اصلی دستیابی به امنیت غذایی شناخته شده است؛ از هر شش خانوار یک نفر یا ۱۵.۹ درصد از خانوار‌ها در کانادا دچار ناامنی غذایی هستند.

به گزارش «کانورسیشن»، موانع اقتصادی مانند قیمت مواد غذایی تنها مانع امنیت غذایی نیستند؛ مطالعات نشان می‌دهد که موانع سیستماتیک مانند استعمار، نژادپرستی و سایر سیستم‌های بی‌عدالتی از جمله دلایل اصلی ناامنی غذایی در کانادا هستند.

به گفته سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، امنیت غذایی مستلزم دسترسی اقتصادی، فیزیکی و اجتماعی به غذا است.

دسترسی فیزیکی به زیرساخت‌ها و امکاناتی مانند جاده‌ها و حمل و نقل مربوط می‌شود؛ دسترسی اجتماعی بر حصول اطمینان از دسترسی مردم به تمام منابع لازم در جامعه برای غذا‌های مناسب تمرکز دارد؛ ناامنی غذایی در صورت شکست هر یک از این مسیر‌ها رخ می‌دهد.

موانع مرتبط با امنیت غذایی مانند سیاست‌هایی که نابرابری ثروت و درآمد را تداوم می‌بخشد و اشکال سیستماتیک تبعیض مانند استعمار و نژادپرستی از جمله عوامل هستند.

یافته‌ها نشان می‌دهد کسانی که با درآمد پایین زندگی می‌کنند، راه‌حل‌های بلندمدتی را طلب می‌کنند که به طور جامع به همه اشکال دسترسی به غذا می‌پردازد.

نابرابری درآمد در کانادا در ۲۰ سال گذشته افزایش یافته است. این نشان می‌دهد که سیاست‌های آینده باید به نابرابری‌های درآمدی بهتر رسیدگی کنند. 

سیاست‌ها همچنین باید به این موضوع بپردازند که چرا گروه‌های خاصی - مانند افراد بومی که از ذخیره‌گاه‌ها زندگی می‌کنند، مهاجران اخیر و افراد دارای معلولیت - به طور مداوم در میان افرادی هستند که با درآمد پایین در مقایسه با گروه‌های دیگر زندگی می‌کنند.

سیستم‌های مختلف تبعیض مانند نژادپرستی و استعمار علاوه بر این بر دسترسی به غذا تأثیر می‌گذارد؛ بالاترین درصد افرادی که در خانواده‌های ناامن غذایی در کانادا زندگی می‌کنند، بومیان، آسیایی تبار‌ها و سیاه پوستان هستند.

مطالعات همچنین نشان می‌دهد که نژادپرستی و استعمار به طور قابل توجهی رابطه‌ای را که سیاه پوستان، بومیان و رنگین پوستان با غذا دارند شکل می‌دهد. 

استعمار تاریخی و مداوم، مردم بومی را از سرزمین و سیستم غذایی خود جدا کرده است؛ این امر موانع قابل توجهی را برای دسترسی به غذا‌های ضروری برای سلامت و رفاه بومیان ایجاد کرد. جوامع بومی همچنین در حفظ شیوه‌هایی مانند شکار و ماهیگیری که برای دستیابی به غذای مناسب فرهنگی ضروری است، با چالش‌هایی روبرو هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *