رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مطرح کرد؛

سال آینده مددجوی روستایی بدون مسکن نخواهیم داشت/ افزایش ۴۰ درصدی مستمری‌ها در صورت تایید شورای نگهبان

15:42 - 23 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۶۲۲
سال آینده مددجوی روستایی بدون مسکن نخواهیم داشت/ افزایش ۴۰ درصدی مستمری‌ها در صورت تایید شورای نگهبان
ردیس کمیته امداد امام خمینی گفت: آنچه در بودجه سال آینده تاکنون تصویب شده افزایش ۴۰ درصدی مستمری‌هاست، در صورت تایید شورای نگهبان مستمری مددجویان در سال آینده  ۴۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. انتهای پیام/

خبرگزاری میزان-سید مرتضی بختیاری در جمع خبرنگاران در مورد ریشه کنی فقر مطلق گفت: با توجه به صحبت‌های رئیس جمهور تفاهم نامه‌ای بین وزیر کشور، وزیر وقت تعاون و رئیس کمیته امداد مبادله شد. براساس این تفاهم نامه ماموریت انجام گرفت و شناسایی‌ها پیش رفت امیدواریم در بودجه سال ۱۴۰۲ رقمی پیش بینی شده تغییر نکند و بتوانیم بخش قابل توجهی از این افراد را تحت پوشش قرار دهیم و مشکلات بخشی را از طریق تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برطرف کنیم.

رئیس کمیته امداد افزود: بخشی از خانه‌هایی که ساخته می‌شود از سوی خیرین انجام می‌شود و خیرین تمایل دارند این اقدامات به اهلش برسد و ما برای اینکه این اتفاق بیفتد نظارت داریم تا برای مددجویان واقعی کمک‌ها انجام شود.

وی همچنین درباره سامانه سها گفت: الکترونیکی کردن و استفاده از فناوری باعث شده مراجعات کاهش پیدا کند، اما ارتباط ما با مددجو نباید قطع شود و این کار خطرناک است و باید مددکاران ما با مددجویان در ارتباط باشند، اما مراجعه حضوری مددجویان به مراکز ما برای انجام کار‌های اداری با استفاده از سامانه‌ها کاهش پیدا کرده است.  

رئیس کمیته امداد امام خمینی در ادامه این نشست گفت: در بحث توانمندسازی در گذشته خدمات بسیاری صورت گرفته است و ما در طول چهل سال گذشته توفیقات خوبی داشته‌ایم و بجز سالمندان و بیماران صعب العلاج که باید تا پایان عمر آن‌ها را تحت پوشش داشته باشیم برای سایر مددجویان برنامه مهارت آموزی و اشتغال داریم و چنانچه مددجو چسبندگی داشته باشد و از بحث توانمندسازی استفاده نکند از کمیته امداد جدا خواهد شد.

وی ادامه داد: در شورای عالی اشتغال ۵۰۰ هزار شغل سهمیه برای کمیته امداد مشخص کرده بودند. در سال ۱۴۰۲ برنامه جدی برای خودکفایی اشتغال داریم.

وی درباره مسکن مددجویان گفت: در سال ۱۴۰۲ در کل روستا‌ها مددجوی بدون مسکن نخواهیم داشت البته در شهر‌ها نیز رایزنی صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم در این حوزه هم اقدامات مناسبی انجام دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی درخصوص مستمری مددجویان کمیته امداد در در سال ۱۴۰۲، گفت: آنچه در بودجه ۱۴۰۲ تاکنون تصویب شده و کمیسیون تلفیق تصویب کرد افزایش ۴۰ درصدی است و درصورت تایید شورای نگهبان این مستمری  ۴۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *