پرداخت بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) / تحویل ۸۱ هزار سری جهیزیه و ۱۱۸ هزار قلم کالای اساسی

11:59 - 23 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۵۳۰
پرداخت بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) / تحویل ۸۱ هزار سری جهیزیه و ۱۱۸ هزار قلم کالای اساسی
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مجموع پرداخت مستمری به مددجویان تا پایان بهمن ماه بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

خبرگزاری میزان- حسین خداویسی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون و ۷۳۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند که از این تعداد ۹۲۴ هزار خانوار یک نفره، ۷۰۴ هزار نفر دو نفره، ۳۳۴ هزار نفر سه نفره، ۱۸۳ هزار و ۸۴۰ خانوار چهار نفره و حدود ۱۱۹ هزار خانوار هم ۵ نفره و بالاتر هستند.

وی گفت: در جدول سرانه‌های پرداخت ما در حال حاضر مستمری یک نفره ۵۵۰ هزار تومان، ۲ نفره ۷۸۰ هزار تومان، ۳ نفره یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، ۴ نفره یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ۵ نفره و بالاتر یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه در سال جاری پنجاه درصد مبلغ افزایش مستمری داشته ایم گفت: پرداخت مستمری نقدی یکی از خدمات کمیته امداد است چرا که ۱۲۰ خدمت در کمیته امداد برای نیازمندان ارائه می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: با حمایت‌های دولت و مجلس شورای اسلامی ۵۰ درصد افزایش مستمری داشتیم.

وی ادامه داد: شاید بعضی از خانواده‌های محترم در حوزه‌های مختلف در یک ماه بیش از ۵۰ میلیون تومان برای امداد هزینه بهداشت، درمان، فعالیت‌های مسکن داشته باشند و این مستمری صرفاً یکی از خدمات در کمیته امداد است، مجموع پرداخت مستمری ما تا پایان بهمن ماه بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: با کمک سامانه امداد هوشمند بیش از ۲ و نیم میلیون خانوار پالایش کردیم، امسال برای اولین بار بیش از ۴۶۰ هزار خانواده جابجا شدند و ۴۶۰ هزار خانواده جدید تحت خدمات امداد آوردیم، این ظرفیت و توانایی را داریم که هر خانواده‌ای در دهک یک و دو سه باشند را تحت پوشش بیاوریم.

خدرویسی گفت: امسال ۸۱ هزار سری جهیزیه از کالای ۱۰۰ درصد داخلی و در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با تهاتر و مولدسازی املاک از شرکت‌های داخلی تهیه شدند و به مددجویان عزیز در سراسر کشور تحویل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از دیگر از سیاست‌ها تأمین لوازم ضروری زندگی مددجویان با اولویت مناطق محروم است گفت: تا به امروز حدود ۱۱۸ هزار قلم کالای اساسی از جمله یخچال، کولر، بخاری و آب گرم کن به خانواده‌های مناطق محروم تحویل داده شده است.

وی افزود: یکی از مطالبی که مورد پیگیری اصحاب بود موضوع معافیت مددجویان ما از هزینه‌های مصرفی آب، برق و گاز بود یکی از خدمات دولت و نظام بر اساس بند ک تبصره ۱۵ قانون بودجه تخفیف در هزینه مصرفی آب، برق و گاز بود، چون شماره اشتراک آب، برق و گاز از اطلاعات پایه‌ای مددجویی نبود به سرعت و با بسیج همه امدادگران سراسر کشور، شماره کنترل آب و برق و گاز در اختیار ادارات شهرستان، استان و کشور گذاشتیم و تعامل بسیار نزدیکی در این بخش اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه در آیین‌نامه اجرایی شروطی برای مصرف گذاشته بودند همه مددجویان ما نمی‌توانستند از این شروط مصرفی استفاده کنند. با پیگیری‌های ریاست کمیته امداد در دولت و کمیسیون‌های مجلس این مشکل در آیین‌نامه بودجه سال ۱۴۰۲ اصلاح شد و فرایند قانونی آن در حال طی شدن است که مددجویانی که در حد الگوی مصرف استفاده می‌کنند از پرداخت هزینه‌ها معاف باشند.

وی گفت: با حمایت دولت و مجلس همه مددجویان ما در حال حاضر دارای سهام عدالت هستند.

خدرویسی گفت: در حوزه بهداشت، درمان و بیمه‌های اجتماعی بر اساس تفاهم‌نامه‌های منعقده و تعامل و همکاری بسیار نزدیک وزارت بهداشت و درمان سازمان بیمه سلامت وضعیت درمان مددجویان و پرداخت هزینه‌ها و خدمات این حوزه یکی از بهترین شرایط خدمتی در امداد اتفاق افتاده و در حال حاضر ما در این بخش دغدغه‌ای نداریم.

برنامه‌ریزی برای ایجاد ۴۰۰ هزار شغل در سال آینده

در ادامه این نشست، فیروز آبادی، معاون اشتغال کمیته امداد با توضیح اینکه موضوع آموزش در اشتغال دارای اهمیت است گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰ هزار آموزش مهارتی داشتیم و امسال نیز آموزش مهارتی ۲.۵ برابر شد.

وی گفت پیش بینی اولیه برای سال ۱۴۰۲ ایجاد ۴۰۰ هزار اشتغال جدید است که برای برآورده شدن آن تقاضای ما از مجلس ۵۰ همت منابع با سرانه حدود ۱۵۰ میلیون تومانی بود. ۳۵ هزار میلیارد تومان در مجلس تصویب شد و امروز ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع مصوب داریم.

حبیب الله آسوده معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد نیز درباره اکرام ایتام گفت: ۴۲۰ هزار فرزند زیر ۱۸ سال تحت پوشش هستند و  بیش از یک میلیون حامی از آنها حمایت می کنند اما با توجه به تورم باید ارزش ریالی و سرانه کمک به این ایتام باید افزایش پیدا کند. سرانه در حال حاضر ۸۰۰ هزار تومان است و ما قصد داریم در سال ۱۴۰۲ این‌سرانه را به یک میلیون و دویست هزار تومان افزایش دهیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *