رئیس کل دادگستری سمنان: با برهم زنندگان نظم و آرامش جامعه در آخرین چهارشنبه پایان سال برخورد می‌شود

10:05 - 22 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۲۶۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری سمنان: با برهم زنندگان نظم و آرامش جامعه در آخرین چهارشنبه پایان سال برخورد می‌شود
رئیس کل دادگستری استان سمنان از صدور دستور به روساء و دادستان‌های سراسر استان مبنی بر برخورد قاطع و قانونی با برهم زنندگان آرامش و آسایش در جامعه خبر داد.

خبرگزاری میزان- محمد جعفر عبدالهی  از صدور دستور به روسا و دادستان‌های سراسر استان سمنان مبنی بر برخورد قاطع و قانونی با برهم زنندگان آرامش و آسایش در جامعه خبر داد.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به آخرین چهارشنبه پایان سال، مسئولان قضایی سراسر استان با سازماندهی کارگروه پیشگیری از وقوع جرم، متشکل از نهاد‌های امنیتی، انتظامی و قضایی در سراسر استان، ضمن رصد کامل تحرکات افراد سودجو و منفعت طلب پس از شناسایی و دستگیری برهم زنندگان نظم و آرامش جامعه در شعب ویژه و فعال، خارج از وقت و به صورت فوق العاده رسیدگی کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با تأکید بر تقویت و افزایش گشت‌های نظارتی در آخرین چهارشنبه پایان سال افزود: با شناسایی مناطق پر خطر و آسیب پذیر و نیز استقرار یگان‌های انتظامی می‌توان در پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های احتمالی جانی و مالی جلوگیری کرد.

عبدالهی تصریح کرد: شعب کشیک با حضور کارکنان قضایی و اداری در مراجع قضایی فعال و همراه با سرعت و دقت به گزارش‌های واصله از ضابطین رسیدگی و دستورات قانونی لازم را صادر خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با هشدار به برهم زنندگان نظم و آسایش جامعه بعلت وقوع حوادث جبران ناپذیر ناشی از عدم کنترل هیجانات چهارشنبه پایان سال (چهارشنبه سوری) عنوان کردند: دستگاه قضایی استان با برهم زنندگان نظم و آسایش جامعه بدون اغماض رفتار خواهد کرد.

عبدالهی خطاب به مسئولان قضایی استان سمنان خاطرنشان کرد: به مدارس و نهاد‌های آموزشی توصیه شود در جلسه‌ای با حضور اولیاء و مربیان پیرامون احصاء چالش‌های چهارشنبه پایان سال، والدین را از اتفاقات و تحرکات فرزندان شان در اثر غفلت بر رفت و آمد‌های آنان آگاه تا از بروز حوادث تلخ و ناگوار در پایان سال جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در این دستور قضایی تاکید کرد: برخی از اصناف و مشاغل اقدام به فروش و توزیع مواد محترقه و هیجان انگیز دارند که می‌بایست در این ایام از عرضه آن وسایل و ادوات خودداری کنند.

 عبدالهی گفت: امید است با فرهنگ سازی صحیح، تمامی اقشار جامعه با مسئولان و ضابطین همکاری لازم را داشته تا ان شاء الله شاهد بروز حوادث تلخ و جبران ناپذیر نباشیم.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *