معاون امور اقتصادی سازمان بازرسی‌کل کشور: از برخی از وزرا به دلیل کوتاهی و تاخیر در صدور مجوز‌های الکترونیکی اخذ توضیح شد

10:03 - 22 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۲۶۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون امور اقتصادی سازمان بازرسی‌کل کشور: از برخی از وزرا به دلیل کوتاهی و تاخیر در صدور مجوز‌های الکترونیکی اخذ توضیح شد
معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی‌کل کشور با حضور در منطقه ویژه اقتصادی استان البرز (کرج) پای درددل‌های فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان نشست و این اطمینان را به آن‌ها داد که بازرسی حامی سرمایه گذاری و تولیدکنندگان است.

خبرگزاری میزان - سازمان بازرسی کل کشور در دوران جدید ریاست این سازمان بیش از گذشته عزم خود را برای حمایت از تولیدکنندگان جزم کرده است.

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسات مختلف با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از آن‌ها خواسته که کوتاهی، سوءجریان و مانع تراشی دستگاه‌های اجرایی در این حوزه را به دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی این سازمان اعلام کنند تا با ورود به موقع نسبت به رفع آن اقدام شود.

بر این اساس در جریان سفر رئیس سازمان بازرسى کل کشور و هیأت همراه به استان البرز، مصطفی علی اصغرپور معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی‌کل کشور با حضور در منطقه ویژه اقتصادی استان البرز (کرج) پای درددل فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان نشست.

در جریان این نشست برخی از فعالان اقتصادی با تقدیر از سازمان بازرسى به دلیل توجه به موضوع تولید و حمایت از سرمایه گذارى درخواست‌ها و مشکلات خود را با معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی‌کل کشور در میان گذاشته و خواستار توجه بیشتر این سازمان به مقوله تولید شدند.

برخی از فعالان اقتصادى حاضر در نشست با اشاره به قوانین متعدد موجود در کشور، بخشنامه‌های فراوان، چالش‌های پیش‌روی واردات مواد اولیه کالا‌های سلامت محور (بهداشتی)، روند طولانی صدور مجوزها، را پاشنه آشیل تولید دانسته و خواستار ورود سازمان بازرسی کل کشور به این موضوعات شدند.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی‌کل کشور نیز ضمن تقدیر و تشکر از فعالان اقتصادی و اشتغالزایی آن‌ها برای جوانان این کشور گفت: بخش عمده‌ای از مشکلاتی که مطرح شد از بی‌دردی برخی دستگاه‌ها و مدیران نسبت به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران‌است؛ اگر مدیر و یا کارکنان درد شما را درک می‌کردند به طور حتم مشکلات بسیار کمتر بود.

وی قول مساعد داد دغدغه‌های آن‌ها را در مورد تعدد بخشنامه‌ها پیگیری کند.

علی اصغرپور با اشاره به اینکه رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان مورد تاکید رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان بازرسی است؛ بیان کرد: سازمان بازرسی دنبال رفع دغدغه‌های تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است، اما ضروت دارد که شماهم این مسائل را مستمر دنبال کنید.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی‌کل کشور با تاکید بر اینکه سازمان به دنبال مچ‌گیری نیست؛ ادامه داد: در سال جاری قرارگاه حمایت از شرکت‌هاى دانش بنیان در این سازمان تشکیل شده است.

وى تاکید کرد؛ سازمان بازرسى کل کشور براى آرامش تولیدکنندگان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و کنار فعالان اقتصادى است.

على اصغرپور در رابطه با دغدغه‌های مطرح شده پیرامون تاخیر در صدور مجوزهاى الکترونیکى تاکید کرد: صدور این مجوز‌ها از موارد مورد تاکید رئیس سازمان بازرسی است که بر این اساس از تمام وزرایى که در دادن مجوز‌های الکترونیک کوتاهى، اهمال یا تاخیرى داشته‌اند اخذ توضیح شده و اقدامات قانونی لازم انجام خواهد شد البته با این اقدام برخى از امضاهاى طلایى حذف و صدور مجوز سرعت گرفته است.

وى همچنین از فعالان اقتصادى حاضر در جلسه خواست مشکلات مطرح شده را براى پیگیرى کتبى به این سازمان اعلام کنند.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی‌کل کشور با انتقاد از برخى از انتصابات بیان کرد: متاسفانه در برخى انتصابات کارآمدى و تخصص مورد توجه قرار نگرفته که این امر نیز از سوى سازمان بازرسى پیگیرى مى شود.

على اصغرپور با تاکید بر اینکه در سازمان بازرسی هیچگونه سفارشی پذیرفته نمی‌شود؛ تاکید کرد: در این سازمان فقط اجرای مُرِّ قانون در دستور کار است.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی‌کل کشور همچنین از فرودگاه بین المللى پیام کرج بازدید کرد و قول مساعد داد که مشکلات مطرح شده را در چارچوب قانون و وظایف سازمان دنبال خواهد کرد.

در جریان این بازدید، مدیران این فرودگاه مسائل و مشکلات خود را با معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی‌کل کشور مطرح کردند.

در این راستا مدیران این فرودگاه از سازمان بازرسى خواستند که با حمایت هاى خود براى رونق فرودگاه پیام گام بردارند چرا که در حال حاضر به دلیل عدم استقبال پروازهاى مسافربرى مغفول مانده در حالى که از ظرفیت هاى بسیارى برخوردار است.

على اصغرپور در جریان این بازدید با بیان اینکه سازمان بازرسى در این دوره روحیه پیشگیرى از وقوع جرم، همراهى و همکارى را بیش از گذشته در دستور کار دارد، گفت: در حال حاضر دفتر حمایت از سرمایه گذارى و تولید ملى در سازمان بازرسى فعال است که این امر نشاندهنده عزم جزم سازمان براى حمایت از تولیدکنندگان است.

وى در رابطه با مشکلات مطرح شده از سوى مسئولان تاکید کرد: این آمادگى در سازمان بازرسى وجود دارد که از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران حمایت کرده و در چارچوب قانون مشکلات و مسائل را مرتفع کند.

على اصغرپور از مسئولان منطقه ویژه اقتصادى و فرودگاه بین المللى پیام خواست که پیگیر مسائل و مشکلات مطرح شده بوده و از سازمان بازرسى موضوعات را دنبال کنند.

وى با بیان اینکه سازمان بازرسى کل کشور نسبت به حق و حقوق بیت المال به شدت حساس است پیرامون چالش هاى مطرح شده در رابطه با فرودگاه پیام تاکید کرد: تا جایى که امکان تحقق داشته باشد موضوعات پیگیرى خواهد شد.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی‌کل کشور افزود: در این دوره با توجه به تاکیدات رییس سازمان، تمامى اعضای مجموعه آستین‌ها را بالا زدند و به دنبال ارایه راهکارهاى اساسى براى سرعت بخشى به فعالیت‌ها هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *