استاندارد‌های دوگانه انگلیس و بی‌بی‌سی درباره آزادی بیان

12:27 - 21 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۰۹۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
استاندارد‌های دوگانه انگلیس و بی‌بی‌سی درباره آزادی بیان
تعلیق مجری سرشناس بی‎‌بی‌سی به دلیل انتقاد از سیاست‌های مهاجرتی انگلیس بار دیگر استاندارد‌های دوگانه این کشور را در قبال موضوع آزادی بیان آشکار کرد.

خبرگزاری میزان - «گری لینکر»، مجری برنامه فوتبال بی‌بی‌سی به تازگی به دلیل انتقاد از سیاست‌های پناهجویی انگلیس از اجرای برنامه خود کنار گذاشته شد.

این اقدام بی‌بی‌سی با واکنش‌های گسترده‌ای همراه شده و بار دیگر ادعای آزادی بیان انگلیس و این رسانه در کنار اقدامات متناقض آن‌ها هدف موج گسترده انتقادات قرار گرفته است.

طرفداران برنامه «گری لینکر» از استاندارد‌های دوگانه خشمگین هستند.

به گزارش «گاردین»، تنها توییتی که از سوی «گری لینکر» ارسال شد، بحث‌های سراسری را در مورد بی‌طرفی در بی‌بی‌سی و نحوه اجرای دستورالعمل‌های آن برانگیخت.

چهره‌هایی از سراسر جهان رسانه، ورزش و سیاست برای دفاع از «لینکر» به میدان آمده‌اند.

تعدادی از همکاران این مجری سرشناس با انتشار پیام‌هایی به شدت از اقدام این رسانه انگلیسی انتقاد کره‌اند.

«گرگ دایک»، مدیر سابق بی‌بی‌سی، گفت: تعلیق «لینکر» یک اشتباه بوده و این شرکت اعتبار خود را تضعیف کرده است؛ این تصور وجود دارد که بی‌بی‌سی در برابر فشار‌های دولت تسلیم شده است و هنگامی که بی‌بی‌سی این کار را انجام داد، با مشکلات واقعی مواجه خواهد شد.

«آنجلا راینر»، معاون حزب کارگر انگلیس، می‌گوید: تصمیم بزدلانه بی‌بی‌سی برای حذف «گری لینکر»، حمله به آزادی بیان در مقابل فشار سیاسی از سوی سیاستمداران محافظه‌کار است؛ آن‌ها باید تجدید نظر کنند.

کاربران رسانه‌های اجتماعی با انتشار پیام‌هایی، این اقدام بی‌بی‌سی را محکوم کرده و آن را استاندارد دوگانه توصیف کرده‌اند؛ یک کاربر توییتر نوشت: تعلیق «لینکر» به دلیل نقض دستورالعمل یا استاندارد دوگانه؟ اگر این اقدام جهت‌گیری در مورد مسائل سیاسی حزبی و یا جنجال‌های سیاسی نیست پس چیست؟

یکی دیگر از کاربران، نوشت: بی‌بی‌سی کاملا فاسد است؛ تحت کنترل محافظه‌کاران و نفوذ فزاینده‌ای قرار دارد؛ استاندارد‌های دوگانه آن خارج از مقیاس است.

به نوشته یک کاربر دیگر، این اقدام بی‌بی‌سی به عنوان یک استاندارد دوگانه از سوی دولتی حمایت می‌شود که مردم از آن متنفر هستند.

در حالی که تعداد فزاینده‌ای از بازیکنان لیگ برتر انگلیس و مجریان برای حمایت از «لینکر» و امتناع از حضور در برنامه وی خودداری کردند، سرویس پخش‌کننده ملی انگلیس با اتهامات سوگیری سیاسی و سرکوب آزادی بیان مواجه شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: گری لینکر انگلیس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *