رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چین: به دنبال هیچ گونه منافع شخصی در خاورمیانه نیستیم

0:02 - 21 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۹۹۸
چین: به دنبال هیچ گونه منافع شخصی در خاورمیانه نیستیم
وزارت امور خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده است که از حل‌وفصل اختلافات منطقه‌ای از طریق گفتمان حمایت می‌کند و به دنبال هیچ گونه منافع شخصی در خاورمیانه نیست.  

خبرگزاری میزان – سخنگوی وزارت امور خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به موضوع میانجیگری پکن بمنظور ازسرگیری روابط دیپلماتیک تهران-ریاض تاکید کرد: عربستان سعودی و ایران نقشه راه و بازه زمانی لازم برای بهبود روابطشان را تعیین کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است، مبنای محکمی برای همکاری آن‌ها در ادامه راه ایجاد کرده و سبب آغاز فصل جدیدی در روابط دوجانبه‌شان می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این بیانیه با تاکید بر اینکه گفتمان و توافق آن‌ها نمونه خوبی از این است که چطور کشور‌های منطقه می‌توانند از طریق گفتگو و رایزنی اختلافاتشان را حل‌وفصل کنند، افزود: دو کشور توانستند به همسایگی خوب و دوستی دست بیابند و این امر به کشور‌های منطقه کمک خواهد کرد که از مداخله خارجی رهایی بیابند و آینده را به دست خود رقم بزنند.

در این بیانیه همچنین با تبریک بر توافق حاصل شده به ایران و عربستان سعودی، است، «چین به دنبال هیچ گونه منافع شخصی در خاورمیانه نیست.»

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه با بیان اینکه ما به شان کشور‌های منطقه به عنوان صاحبان آن احترام می‌گذاریم، تاکید کرد: ددر این راستا با رقابت ژئوپولیتیکی در خاورمیانه مخالفیم.

در این بیانیه تاکید شده است که، چین هیچ قصدی برای پر کردن خلا یا ایجاد گروهی انحصاری از کشور‌های متحد ندارد و همواره از مردم خاورمیانه در طی کردن مسیر‌های پیشرفت و از کشور‌های منطقه در حل کردن اختلافاتشان از طریق گفتمان و رایزنی برای دست‌یابی به صلح و ثبات پایدار در منطقه حمایت می‌کند.
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها: چین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *