افزایش موارد آزار جنسی در آکادمی‌های نظامی آمریکا

11:20 - 20 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۸۲۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش موارد آزار جنسی در آکادمی‌های نظامی آمریکا
نتایج یک گزارش جدید نشان می‌دهد که موارد آزار جنسی در آکادمی‌های نظامی آمریکا افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان – وزارت دفاع آمریکا به تازگی گزارشی را درباره آزار جنسی در آکادمی‌های نظامی این کشور منتشر کرده است.

این گزارش نشان می‌دهد که در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ موارد آزار جنسی در آکادمی‌های نظامی با افزایش همراه بوده است.

به گزارش «آسوشیتد پرس»، این بیشترین افزایش در موارد گزارش شده از سوی پنتاگون از زمان آغاز جمع‌آوری داده‌ها در این زمینه به شمار می‌رود.

مقام‎های دفاعی و نظامی آمریکا، می‎گویند که موارد آزار جنسی گزارش شده از سوی دانشجویان در آکادمی‌های ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی در مقایسه با سال قبل به طور کلی ۱۸ درصد افزایش یافته است.

مقام‎های مذکور این افزایش را «بسیار ناامید کننده و ناراحت کننده» خوانده و اعلام کردند که تیم‌های کارشناسی در این ماه از هر سه آکادمی نظامی بازدید می‌کنند تا سعی کنند بهبود‌ها و تغییرات را برای رفع مشکل مورد ارزیابی قرار دهند.

این افزایش عمدتا در نیروی دریایی آمریکا صورت گرفته که در سال ۲۰۲۲ تعداد حملات گزارش شده تقریبا دو برابر شده بود.

یک مقام ارتش آمریکا، می‌گوید: به بیان ساده، نتایج بسیار ناامیدکننده هستند، وضعیت فعلی غیرقابل قبول است و ما باید فرهنگ خود را ارتقا دهیم.

یک نظرسنجی از دانش‌جویان همراه با این گزارش نشان داد که انواع آزار جنسی ناخواسته در همه مدارس نظامی افزایش یافته است.

این گزارش، می‎افزاید: خدمات نظامی و آکادمی‌ها سال‌ها برای مبارزه با تجاوز و آزار جنسی، با برنامه‌های پیشگیری، آموزش و درمان بی‌شماری تلاش کرده‌اند، اما با وجود انبوهی از تحقیقات و برنامه‌های گسترده، این آمارهمچنان در حال رشد است.

۱۵۵ دانش آموز در مدارس نظامی در طول سال تحصیلی ۲۰۲۲ مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، در مقایسه با ۱۳۱ نفر در سال قبل از آن؛ از این تعداد، دانش‌آموزان آکادمی نیروی دریایی آمریکا ۶۱ نفر را تشکیل می‌دهند که تقریبا دو برابر کل موارد در سال گذشته، بوده است.

پنتاگون هر سال دو گزارش در مورد تعداد تجاوزهای جنسی گزارش شده از سوی دانشجویان آکادمی‌های نظامی و نیرو‌های نظامی آمریکا ارائه می‌کند، اما از آنجایی که تجاوز جنسی جرمی است که کمتر گزارش شده است، این نهاد همچنین هر دو سال یکبار نظرسنجی‌های ناشناس انجام می‌دهد تا تصویر واضح‎تری از این مشکل در بین دانشجویان و جمعیت فعال نظامی داشته باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *