تشدید اختلال در پی تمدید اعتصاب سراسری در فرانسه

13:41 - 17 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۵۰۵
تشدید اختلال در پی تمدید اعتصاب سراسری در فرانسه
تداوم اعتراض به قانون بازنشستگی در فرانسه سبب تمدید اعتصاب سراسری فلج کننده در این کشور شد.

خبرگزاری میزان – اعتصاب سراسری در فرانسه که روز گذشته به اختلال در سرویس حمل و نقل، تعطیلی جایگاه‌های سوخت و مدارس این کشور منجر شده بود، برای دستکم یک روز دیگر تمدید شد.

به گزارش «رویترز و گاردین»، براساس اعلام وزارت کشور فرانسه حدود یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در روز اعتصاب سراسری به خیابان‌ها رفتند؛ میزان مشارکت در تظاهرات روز سه شنبه به عنوان ششمین دور اعتراض و اعتصاب سراسری در سال ۲۰۲۳، رکورد زد.

براساس گزارش‌ها، میزان مشارکت در اعتصاب در بخش حمل و نقل فرانسه از زمان برگزاری نخستین اعتصاب در ماه ژانویه بی سابقه بوده است.

اتوبوس‌های شهری محلی و قطار‌های مترو در شهر‌های بزرگ و خطوط هوایی تحت تاثیر اعتصاب قرار گرفتند و بیش از ۳۰ درصد از پرواز‌ها در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه به دلیل اعتصاب کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی لغو شدند.

حدود ۲۴ درصد از کارکنان بخش دولتی کار را متوقف کردند و بسیاری از مدارس به دلیل برگزاری اعتصاب یک روزه معلمان تعطیل شدند.

کارگران پالایشگاه‌ها نیز در اعتصاب شرکت کردند؛ تحویل سوخت از پالایشگاه‌های سراسر فرانسه از صبح روز سه‌شنبه مسدود شده و در صورت ادامه اعتراض‌ها ممکن است پمپ بنزین‌ها با کمبود مواجه شوند.

رابطه دولت با کارکنان و کارگران فرانسه در پی تصویب قانون بازنشستگی جدید توسط کابینه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه بحرانیست.

سازمان دهندگان اعتصاب‌ها می‌گویند که اعتصاب‌ها برای روز‌های آینده دستکم در برخی از بخش‌ها مانند پالایشگاه‌های نفت تمدید می‌شود.

آن‌ها ضمن اعلام برگزاری دور دیگر اعتصاب سراسری در روز شنبه، تاکید کردند که عدم تغییر موضع مکرون می‌تواند وضعیت انفجاری را رقم بزند.

در عین حال اتحادیه راه آهن فرانسه خواستار برگزاری اعتصاب‌های بی پایان شدند.

براساس گزارش ها، سیستم حمل و نقل در فرانسه امروز هم با اختلال مواجه می‌شوند.

اعتصاب‌ها در فرانسه اگرچه بیش از همه در بخش صنعت انجام شده، اما بخش‌های خدماتی را نیز تحت تاثیر قرار داده و به رانندگان کامیون و زباله جمع کن‌ها کشیده شده است.

نظرسنجی Ifop منتشر شده در روزنامه Le Journal du Dimanche نشان داد که فقط ۳۲ درصد از مردم فرانسه از قانون بازنشستگی مکرون حمایت می‌کنند.

نظرسنجی Elabe نیز نشان داد که ۵۶ درصد از مردم فرانسه از اعتصاب‌های عمومی و ۵۹ درصد از درخواست برای به بن بست رسیدن کشور حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *